Szczegółowy opis zajęć:
07.10. Zajęcia organizacyjne, podział na grupy, omówienie zadań.
14.10. Omówienie treści polonistycznych z podstawy programowej, metod i środków dydaktycznych wspomagających rozwój językowy oraz przygotowanie przedszkolaków do nauki czytania i pisania
21.10. praca w grupach/ Utwór literacki, jako inspiracja do wspomagania rozwoju dziecka w nabywaniu kompetencji matematycznych, polonistycznych, muzycznych, plastycznych, technicznych, społecznych, emocjonalnych, przyrodniczych.
Poezja: Czapla Człapka, Jestem Polakiem, Malinowy Słoń, Rozmowa z Malarzem
Cele, formy, metody, konspekt tygodniowy: propozycje głównych zajęć powiązanych z utworem + przygotowanie pomocy dydaktycznych, kart pracy, wykonanie prac plastycznych, technicznych, itp., ważna: współpraca w grupach, metoda projektu przedszkolaka/ wybrana propozycja zrealizowana w przedszkolu z dokumentacją
28.10. Hospitacje/ przygotowanie do głównej prezentacji, zajęcia w przedszkolu.
04.11. Prezentacja. Utwór literacki: poezja w przedszkolu, prezentacje konspektu z wybranym wierszem przez wszystkie grupy.
18.11. Prezentacja. Utwór literacki: wszystkie grupy prezentują raport z zajęć przeprowadzonych w przedszkolu z wybranym opowiadaniem modelującym.
25.11. Prezentacja/ Rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym (słownictwo, artykulacja, kompetencje komunikacyjne i narracyjne) oraz metody wspomagania rozwoju mowy dziecka w przedszkolu.
Podstawy teoretyczne i metodyczne, najczęściej występujące trudności.
Analiza podstawy programowej i wybranego pakietu w tym obszarze rozwojowym od 3-6 latka.
Opracowanie konspektu zajęć z tego zakresu, omówienie konspektu z pomocami dydaktycznymi.
02.12. Prezentacja/Nauka czytania w przedszkolu (wybrane koncepcje, dojrzałość i gotowość do podjęcia nauki czytania i pisania)
Podstawy teoretyczne i metodyczne, najczęściej występujące trudności.
Analiza podstawy programowej i wybranego pakietu w tym obszarze rozwojowym od 3-6 latka.
Opracowanie konspektu zajęć z tego zakresu, omówienie konspektu z pomocami dydaktycznymi.
09.12. praca w grupach/ bajka do wybranej ilustracji w formie słuchowiska, rozkładówka z literą do czytania, łamańce językowe z ilustracją:
Materiały krawieckie i tekstylne: ścianki, resztki materiałów, nici, włóczka, guziki itp.
Materiały kuchenno-spożywcze: przyprawy, makarony, kasze, owoce i warzywa itp.
Materiały przyrodnicze: kamyki/liście, kasztany, żołędzie, mech, gałązki, jarzębina, płatki kwiatów itp.
Materiały/ surowce wtórne: nakrętki, kubki, pojemniki po jogurtach, jajkach, rolki po papierze toaletowym, baterie itp.
16.12. Prezentacja/ Przygotowanie do nauki pisania (rozwijanie sprawności motorycznej i grafomotorycznej, umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, orientacji na kartce i pamięci wzrokowej).
Podstawy teoretyczne i metodyczne, najczęściej występujące trudności.
Analiza podstawy programowej i wybranego pakietu w tym obszarze rozwojowym od 3-6 latka.
Opracowanie konspektu zajęć z tego zakresu, omówienie konspektu z pomocami dydaktycznymi.
23.12. Prezentacja/ Rozwijanie percepcji słuchowej (umiejętności uważnego słuchania, pamięci słuchowej i słuchu fonematycznego).
Podstawy teoretyczne i metodyczne, najczęściej występujące trudności.
Analiza podstawy programowej i wybranego pakietu w tym obszarze rozwojowym od 3-6 latka.
Opracowanie konspektu zajęć z tego zakresu, omówienie konspektu z pomocami dydaktycznymi.
13.01. Praca w grupach/ przygotowanie słuchowiska i kart grafomotorycznych dla starszych i młodszych przedszkolaków
20.01. Prezentacja/ Grupa I i II (prace grupowe)
27.01. Prezentacja/ Grupa III i IV (prace grupowe)
03.02. Zaliczenie
+ spotkanie ze specjalistką arteterapii (wspomaganie sprawności grafomotorycznej przedszkolaków i terapia ręki z wykorzystaniem technik plastycznych)
|