Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji artystycznej – wybrane zagadnienia EP-2F-MAW
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2023/2024

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Leśmian B. Przygody Sindbada Żeglarza. Wydawnictwo dowolne

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student zna techniki plastyczne niezbędne w obszarze artystycznej edukacji pozaszkolnej, muzealnej i innej.

Student zna treści kształcenia właściwe dla artystycznej edukacji pozaszkolnej, muzealnej i innej.

Student zna metody nauczania i rozwijania kompetencji uczestników warsztatów plastycznych.

Student zna rolę nauczyciela jako popularyzatora wiedzy; znaczenie współpracy nauczyciela w procesie dydaktycznym ze środowiskiem pozaszkolnym.

Student zna niekonwencjonalne metody nauczania.

Student zna metody pracy w grupach; potrzebę indywidualizacji nauczania; zagadnienie nauczania interdyscyplinarnego.

Student zna sposoby adaptacji zasobów edukacyjnych.

Student rozumie znaczenie rozwijania umiejętności budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczestników warsztatów, a także kształtowania kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych

Umiejętności:

Student biegle posługuje się środkami wyrazu artystycznego w różnych technikach artystycznych i potrafi zastosować je w praktyce edukacyjnej.

Student potrafi przygotować program określonego cyklu zajęć plastycznych dostosowanych do wieku i możliwości uczestników warsztatów plastycznych i zaplanować ich realizację potrafi przygotować i przeprowadzić zajęcia

plastyczne, realizując założone cele, dostosowane do wieku uczestników warsztatów plastycznych.

Student potrafi podejmować skuteczną współpracę w procesie dydaktycznym z rodzicami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym.

Kompetencje społeczne:

Student ma świadomość społecznych i etycznych aspektów prowadzenia zajęć plastycznych w przestrzeni społecznej.

Student rozumie potrzebę promowania odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej.

Student rozumie potrzebę kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów.

Student rozumie potrzebę kształtowania nawyku systematycznego uczenia się i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu.

Student rozumie potrzebę stymulowania uczniów do samodzielnego uczenia się przez całe życie.

Metody i kryteria oceniania:

ocena wypowiedzi studentów podczas dyskusji na zajęciach i odpowiedzi na pytania prowadzącego, ocena prac wykonanych przez studentów

Zakres tematów:

wybrane techniki plastyczne użyteczne dla określonych grup odbiorców (forma przestrzenna, pastel sucha, monotypia, collage, ilustracja do tekstu)

wykorzystanie reprodukcji i obserwacja z natury,

inspiracja, ekspozycja

organizacja warsztatu,

rola pedagoga

Metody dydaktyczne:

konsultacje indywidualne bezpośrednie, dyskusja, praca z lekturą

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 9:50 - 11:25, sala 6207
Magdalena Świercz-Wojteczek 19/ szczegóły
2 każdy poniedziałek, 11:40 - 13:15, sala 6207
Magdalena Świercz-Wojteczek 15/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)