Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika ogólna PC-5F-PEO1
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 9
Limit miejsc: (brak limitu)
Zakres tematów:

I. Nurty wychowania: nurt intencjonalnych wpływów społecznych na tle oddziaływań kultury masowej i mediów. Rzeczywistość XXI wieku i wyzwania, które stawia przed wychowaniem - 05.12.2020

1. Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2019 (s. 365-380; 407-417; 549-556)

2. Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, cz.2 Warszawa 2004 (Cz. II Melosik Z., Kultura popularna jako czynnik socjalizacji, s. 68-92)

3. Humanistyka przełomu wieków, red. J. Kozieleckiego, Kraków 1999, (cz.III, Morawski S., W Janusowym widnokręgu s. 287 - 308.)

4. Melosik Z., Szkudlarek T., Kultura, tożsamość, edukacja – migotanie znaczeń, Kraków 1998

5. Toffler A., Trzecia fala, Warszawa 1997 lub: Budowa nowej cywilizacji. Polityka trzeciej fali, Poznań 1995 lub: Wojna i antywojna, Warszawa 1997

6. Ritzer G., McDonaldyzacja społeczeństwa, Muza 1997

7. Szkudlarek T., Media. Szkic z filozofii i pedagogiki dystansu, Kraków 1999, s. 108 – 138

II. Nurty wychowania: nurt wychowania naturalnego na tle socjalizacji.

Rodzina. Współczesne środowiska i praktyki wychowawcze na poziomie „mikro” – rodziny. Możliwości i ograniczenia podmiotowości i dialogu w wychowaniu w rodzinie - 23.01.2021

1. Gordon T., Wychowanie bez porażek, Warszawa 1991 lub: Wychowanie bez porażek w praktyce, Warszawa 1994

2. Sławiński S., Wychowanie do posłuszeństwa, lub. Spór o wychowanie do posłuszeństwa, w: Bici biją, red. J. Bińczycka, Warszawa 2002, s. 44 – 58.

3. Eichelberger W., O co pytają dzieci. O miłości i wychowaniu, Warszawa 1999.

III. Nurty wychowania: nurt wychowania celowego – instytucjonalnego.

Szkoła. Współczesne środowiska i praktyki wychowawcze na poziomie „mezo” – szkoły. Przemoc czy emancypacja instytucji wychowujących. - 13.02.2021

1. Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, cz.2 Warszawa 2004 (Cz. II Gołębniak D., Szkoła wspomagająca rozwój, s. 98-122; Surzykiewicz J., Agresja i przemoc w szkole, s. 270-290) lub Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2019 (s. 859-875; 981-1002)

2. Granice wolności i przymusu w edukacji szkolnej, red. Danilewska J., Kraków 2001.

Wymagania:

- obecność na zajęciach i aktywny w nich udział,

- samodzielne przygotowanie uargumentowanej tezy pedagogicznej i przesłanie jej drogą elektroniczną na adres z książki teleadresowej APS do 29.01.2023r. (UWAGA: Wszystkie prace są sprawdzane przez system antyplagiatowy)

Pozdrawiamy i życzymy powodzenia!

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40, sala 3088/3089
Marlena Grzelak-Klus 29/ szczegóły
2 jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10, sala 3088/3089
Agnieszka Zamarian 30/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek z aulami C
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)