Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Surdologopedia PC-5S-SUL1
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2022/2023

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

1. Gałkowski T., Jastrzębowska G. (red.) Logopedia, Opole 1999

2. Gunia G., Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i

mowy, Kraków 2010

3. Kurkowski Z.M., Mowa dzieci sześcioletnich z uszkodzonym

narządem słuchu, Lublin, 1996

4. Krakowiak K., Panasiuk M., Umiejętności komunikacyjne dzieci z

uszkodzonym narządem słuchu, Lublin 1992

5. Lowe A., Wychowanie słuchowe, PZWL, Warszawa, 1985

6. Prożych A., Radziszewska-Konopka M., Poradnik dla rodziców i

specjalistów pracujących z dzieckiem z wadą słuchu,

Warszawa 2007, www.logopedia.warszawa.pl

7. Rodak H., Terapia dziecka z wadą wymowy, PFZM, 1992

Efekty uczenia się:

Wiedza

PC1_KS_W06 ma podstawową wiedzę na temat diagnozy surdologopedycznej oraz stosowanych narzędzi badawczych

PC1_KS_W01 zna podstawowe koncepcje dotyczące wczesnej wielospecjalistycznej diagnozy i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu

PC1_KS_W02 ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o metodach terapii w surdologopedii oraz sposobów oceny postępów w rewalidacji dziecka z wadą słuchu

PC1_KS_W06 zna metody wspomagania rozwoju dziecka z wadą słuchu wykorzystywane we wczesnym wspomaganiu rozwoju

Umiejętności

PC1_KS_U03 Zna metody diagnozy posiada elementarne umiejętności badawcze w zakresie diagnozy surdologopedycznej,

PC1_KS_U03 potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce do zajęć surdologopedycznych z dzieckiem z wadą słuchu

PC1_KS_U03 posiada umiejętność przygotowania oraz przeprowadzenia analizy prezentacji metod wykorzystywanych we wspomaganiu rozwoju rehabilitacji oraz reedukacji dziecka z wadą słuchu z przykładowymi ćwiczeniami do zajęć

PC1_KS_U03 potrafi przygotować w oparciu o diagnozę wstępną plan oraz opracować scenariusz zajęć surdologopedycznych dla dziecka z wada słuchu i przeprowadzić takie zajęcia

Kompetencje społeczne

PC1_KS_K02 prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu surdopedagoga prowadzącego indywidualna terapię dziecka z wadą słuchu

PC1_KS_K02 potrafi przyjąć odpowiedzialność za przygotowane i prowadzone zajęcia z dzieckiem z wadą słuchu

PC1_KS_K02 Potrafi kształtować właściwe relacje pomiędzy surdopedagogiem – rodzicem- dzieckiem z wadą słuchu

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie pomocy dydaktycznych,

Zakres tematów:

1. Prezentacja schematu diagnozy surdologopedycznej.

2. Prezentacja przygotowywanych pomocy do ćwiczeń wstępnych.

3. Omówienie i prezentacja rodzajów ćwiczeń słuchowych.

4. Terapia mowy bezdźwięcznej

5. Praca nad rozwojem językowym dziecka z wadą słuchu

6. Prezentacja metod terapii.

7. Symulacja zajęć surdologopedycznych przez studentów.

Metody dydaktyczne:

Metody: podająca,problemowa, aktywizująca

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 13:30 - 15:05, sala 1010
Joanna Rostkowska 18/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek dydaktyczny - główny A
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)