Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do socjologii mediów SC-3S-WSM
Wykład (WYK) Semestr zimowy 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Lisowska-Magdziarz, Metodologia badań nad mediami – nurty, kierunki, koncepcje, nowe wyzwania

Maigret E., Socjologia komunikacji i mediów, Oficyna Naukowa, Warszawa 2012;

McQuail, Teoria komunikowania masowego, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2008,

Pisarek W, Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa 2008.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/ka ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach socjologii mediów.

Zna metody i narzędzia stosowane w socjologii mediów, w tym techniki pozyskiwania danych pozwalające na prowadzenie badań empirycznych.

Umiejętności

Student/-ka potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu socjologii mediów oraz pozyskane z wiarygodnych źródeł dane do identyfikowania i krytycznego analizowania procesów i zjawisk medialno-społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych).

Posiada umiejętność przygotowania, zgodnie z przyjętymi w socjologii mediów standardami, wystąpień ustnych i prac pisemnych.

Potrafi komunikować się z różnymi odbiorcami z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu socjologii mediów; umie merytorycznie argumentować i formułować wnioski w debacie.

Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.

Umie samodzielnie planować i realizować własny dalszy rozwój w zakresie socjologii mediów.

Kompetencje społeczne

Student/-ka uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz uczenia się przez całe życie.

Jest gotowy/-a do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych, wykazuje aktywność i przedsiębiorczość oraz angażuje się we współpracę na rzecz środowiska społecznego.

Metody i kryteria oceniania:

egzamin pisemny

Zakres tematów:

Narodziny mediów masowych.

Pojęcia i modele komunikowania masowego.

Teoria mediów a teoria społeczna

Komunikowanie masowe a kultura

Nowe media – nowa kultura?

Typologia mediów masowych

Treść przekazu masowego – zagadnienia, koncepcje i metody analizy

Metody dydaktyczne:

prezentacja multimedialna, wystąpienie

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 13:30 - 14:15, sala 2119
Agata Chutnik 22/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)