Podstawy edukacji integracyjnej i włączającej PC-5F-PIW
Ćwiczenia (CW)
Semestr zimowy 2021/2022
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Al-Khamisy, D. (2006). Edukacja przedszkolna a integracja społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”. Avramidis, E., Norwich, B. (2002). Teachers’ attitudes towards integration/inclusion: a review of the literature. European Journal of Special Needs Education, 17, 129-14. Booth, T., Ainscow, M. (2011). Przewodnik po edukacji włączającej. Rozwój kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły. Chrzanowska, I. (2015). Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” (rozdział: Osoba z niepełnosprawnością w różnych formach edukacji-między segregacją a włączaniem). de Boer, A., Pijl, J.S., Minnaert, A. (2011). Regular primary school teacher attitudes towards inclusive Education: a review of the literature International. Journal of Inclusive Education, 15, 331-353. Gajdzica, Z. (2011). Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Gajdzica, Z., Wyczesany, J. (2005). Edukacja i wsparcie społeczne osób z niepełnosprawnością w wybranych krajach europejskich. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Janiszewska-Nieścioruk Z. (2007) (red.). Problemy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Kształcenie nauczycieli przygotowujące do edukacji włączającej. Profil nauczyciela edukacji włączającej. Europejska Agencja Rozwoju Edukacji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami. Parys, K. (2007). Problemy integracji szkolnej w badaniach empirycznych – przegląd materiałów pokonferencyjnych. W: Z. Janiszewska-Nieścioruk (red.). Problemy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Smith, D. D. (2008). Pedagogika specjalna. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. (wybrane fragmenty) Szumski, G. (2000). Funkcja szkół specjalnych w prointegracyjnym systemie kształcenia-analiza doświadczeń zachodnioeuropejskich. Roczniki Pedagogiki Specjalnej t.11. Szumski, G. (2010). Wokół edukacji włączającej: efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. Wiącek, G. (2008). Efektywna integracja szkolna. Systemowy model uwarunkowań powodzenia w kształceniu integracyjnym. Lublin: KUL., Kraków : Impuls Zamkowska, A. (2004). Systemy kształcenia integracyjnego w wybranych krajach Unii Europejskiej. Radom: Wydawnictwo Politechniki Radomskiej. https://www.european-agency.org/ |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda środa, 17:10 - 18:45,
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B,
sala 2202/2203 |
Kasper Sipowicz | 19/ |
szczegóły![]() |
2 |
każdy czwartek, 8:00 - 9:35,
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B,
sala 2202/2203 każdy czwartek, 8:00 - 9:35, Budynek z aulami C, sala 3016 |
Magda Lejzerowicz | 22/ |
szczegóły![]() |
3 |
każdy czwartek, 11:40 - 13:15,
Budynek z aulami C,
sala 3016 |
Magda Lejzerowicz | 26/ |
szczegóły![]() |
4 |
każda środa, 17:10 - 18:45,
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B,
sala 2202/2203 |
Kasper Sipowicz | 21/ |
szczegóły![]() |
5 |
każdy czwartek, 9:50 - 11:25,
Budynek z aulami C,
sala 3016 |
Magda Lejzerowicz | 23/ |
szczegóły![]() |
6 |
każda środa, 9:50 - 11:25,
Budynek z aulami C,
sala 3310/3311 |
Kasper Sipowicz | 21/ |
szczegóły![]() |
7 |
każdy czwartek, 11:40 - 13:15,
Budynek z aulami C,
sala 3016 |
Magda Lejzerowicz | 22/ |
szczegóły![]() |
8 |
każdy czwartek, 9:50 - 11:25,
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B,
sala 2202/2203 każdy czwartek, 9:50 - 11:25, Budynek z aulami C, sala 3016 |
Magda Lejzerowicz | 19/ |
szczegóły![]() |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.