Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Neuropsychologia dziecka 20-3S-NKD
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Dodatkowe informacje o literaturze zalecanej zostaną przekazane na zajęciach

Literatura obowiązkowa:

Domańska, Ł., Borkowska, A.R. (2008/ 2012). Podstawy neuropsychologii klinicznej, UMCS.

Grabowska, A., Jaśkowski P., Seniów, J. (2008). Mózgowe mechanizmy funkcji psychicznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki. W: Strelau, J., Doliński, D. (red.), Psychologia, Podręcznik akademicki. Gdańsk, GWP.

Rymarczyk K.(2014) Neurofizjologiczne uwarunkowania rozwoju dziecka- wpływ doświadczenia na rozwój układu nerwowego W; Piotrowicz R (red) Interdyscyplinarne uwarunkowania rozowju małego dziecka. Wyd. APS, s. 80-93

Literatura dodatkowa:

Rozetti A., Rybakowski F. (2015) Spektrum autyzmu-neurorozwojowe zaburzenia współwystępujące, Wyd. KTA

Kalat James W. ( 2006) Biologiczne podstawy psychologii. PWN.

Springer S.P., Deutsch G. (2004) Lewy mózg, prawy mózg z perspektywy neurobiologii poznawczej. Wyd. Prószy ski i S-ka., Warszawa.

Walsh, V. (2008 / 2014) Neuropsychologia kliniczna Walsha, GWP.

Efekty uczenia się:

Student potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę dotyczącą specyfiki pracy neuropsychologa dziecięcego.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie wszystkich zadań problemowych + aktywność podczas zajęć + zaliczenie prezentacji / referatu

Nieobecności: dopuszczalna jest JEDNA nieusprawiedliwiona nieobecność, każda kolejna musi być usprawiedliwiona. Zadanie problemowe z dnia nieobecności musi być wykonane indywidualnie przez studenta w czasie poza zajęciami. Prowadzący udostępni dane zadanie tylko po usprawiedliwieniu nieobecności przez studenta - konieczny kontakt @ lub bezpośredni z prowadzącym.

Za każde przesłane rozwiązanie "Zadania problemowego" można uzyskać max. 4 pkt;

>> wykonanie zadania - 1 pkt

>> adekwatność rozwiązania do problemu - 1 pkt

>> oryginalność / kreatywność - 1 pkt

>> sposób prezentacji - 1 pkt (w wersji on-line: sposób przedstawienia / opracowania informacji)

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do neuropsychologii - narzędzia i techniki badawcze

2. Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne zaburzenia neurorozwojowe - studium przypadku

3. Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne - nowotwory OUN - studium przypadku

4. Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne - MPDz - studium przypadku

5. Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne - Upośledzenia umysłowe - studium przypadku

6. Metody diagnozy neuropsychologicznej - studium przypadku + przygotowanie projektu diagnozy neuropsychologicznej

5. Problem diagnozy neuropsychologicznej i neurorehabilitacji - projektowanie procesu diagnostycznego i neurorehabilitacyjnego na podstawie studium przypadku

------------------------------------------------------------------------------------------------

Adekwatnie do tematu zajęć: przesyłanie przez prowadzącego materiałów i tekstów koniecznych do opracowania zagadnienia.

Metody dydaktyczne:

Praca w małych grupach, dyskusja, przygotowanie streszczenia / omówienia danego zagadnienia, analiza przypadków klinicznych.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 13:30 - 15:05, sala 3628/3629
Maria Weker 20/ szczegóły
2 każdy wtorek, 9:50 - 11:25, sala 3605
Maria Weker 22/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek z aulami C
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)