Literatura: |
Dodatkowe informacje o literaturze zalecanej zostaną przekazane na zajęciach
Literatura obowiązkowa:
Domańska, Ł., Borkowska, A.R. (2008/ 2012). Podstawy neuropsychologii klinicznej, UMCS.
Grabowska, A., Jaśkowski P., Seniów, J. (2008). Mózgowe mechanizmy funkcji psychicznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki. W: Strelau, J., Doliński, D. (red.), Psychologia, Podręcznik akademicki. Gdańsk, GWP.
Rymarczyk K.(2014) Neurofizjologiczne uwarunkowania rozwoju dziecka- wpływ doświadczenia na rozwój układu nerwowego W; Piotrowicz R (red) Interdyscyplinarne uwarunkowania rozowju małego dziecka. Wyd. APS, s. 80-93
Literatura dodatkowa:
Rozetti A., Rybakowski F. (2015) Spektrum autyzmu-neurorozwojowe zaburzenia współwystępujące, Wyd. KTA
Kalat James W. ( 2006) Biologiczne podstawy psychologii. PWN.
Springer S.P., Deutsch G. (2004) Lewy mózg, prawy mózg z perspektywy neurobiologii poznawczej. Wyd. Prószy ski i S-ka., Warszawa.
Walsh, V. (2008 / 2014) Neuropsychologia kliniczna Walsha, GWP.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie wszystkich zadań problemowych + aktywność podczas zajęć + zaliczenie prezentacji / referatu
Nieobecności: dopuszczalna jest JEDNA nieusprawiedliwiona nieobecność, każda kolejna musi być usprawiedliwiona. Zadanie problemowe z dnia nieobecności musi być wykonane indywidualnie przez studenta w czasie poza zajęciami. Prowadzący udostępni dane zadanie tylko po usprawiedliwieniu nieobecności przez studenta - konieczny kontakt @ lub bezpośredni z prowadzącym.
Za każde przesłane rozwiązanie "Zadania problemowego" można uzyskać max. 4 pkt;
>> wykonanie zadania - 1 pkt
>> adekwatność rozwiązania do problemu - 1 pkt
>> oryginalność / kreatywność - 1 pkt
>> sposób prezentacji - 1 pkt (w wersji on-line: sposób przedstawienia / opracowania informacji)
|
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do neuropsychologii - narzędzia i techniki badawcze
2. Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne zaburzenia neurorozwojowe - studium przypadku
3. Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne - nowotwory OUN - studium przypadku
4. Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne - MPDz - studium przypadku
5. Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne - Upośledzenia umysłowe - studium przypadku
6. Metody diagnozy neuropsychologicznej - studium przypadku + przygotowanie projektu diagnozy neuropsychologicznej
5. Problem diagnozy neuropsychologicznej i neurorehabilitacji - projektowanie procesu diagnostycznego i neurorehabilitacyjnego na podstawie studium przypadku
------------------------------------------------------------------------------------------------
Adekwatnie do tematu zajęć: przesyłanie przez prowadzącego materiałów i tekstów koniecznych do opracowania zagadnienia.
|