Literatura obowiązkowa:
1. Kubacka-Jasiecka, D. (2008). Interwencja kryzysowa. W: H. Sęk (red.), Psychologia kliniczna. Tom 2 (s. 244-271). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
2. Kubacka-Jasiecka, D. (2008a). Interwencja kryzysowa z perspektywy psychosocjokulturowego paradygmatu kryzysu. W: D. Kubacka-Jasiecka i K. Mudyń (red.), Kryzys, interwencja i pomoc psychologiczna. Nowe ujęcia i możliwości (s. 146-175). Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek
3. Sokołowska, E. (2015). Psychospołeczne uwarunkowania trudności związanych z realizacją zadań rozwojowych. W: Cz. Czabała i S. Kluczyńska, (red.) Poradnictwo psychologiczne (s. 45-81). Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Literatura uzupełniająca:
4. Bakiera, L. (2009). Czy dorastanie musi być trudne? Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar
5. Brazelton, T. B., Sparrow, J. D. (2013). Rozwój dziecka. Od 0 do 3 lat. Sopot: GWP.
6. Birch, A. (2009). Psychologia rozwojowa w zarysie. Od niemowlęctwa do dorosłości. Warszawa: PWN.
7. Brzezińska, A. I., Appelt, K., Ziółkowska, B. (2008). Psychologia rozwoju człowieka. W. J. Strelau i D. Doliński (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 2 (s. 95-292). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
8. Brzezińska, A., Ober-Łopatka, K., Stec, R., Ziółkowska, K. (2007). Szanse rozwoju w okresie późnej dorosłości. Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora.
9. Brzezińska, A., Kaczan, R., Piotrowski, K., Rękosiewicz, M. (2011). Odroczona dorosłość: fakt czy artefakt. Nauka, 4, 67-107
10. Filipiak, E. (2012). Rozwijanie zdolności uczenia się. Z Wygotskim i Brunerem w tle. Sopot: GWP.
11. Harwas-Napierała, B., Trempała, J. (red.) (2007). Charakterystyka okresów życia człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
12. Kielar-Turska, M. (2000). Rozwój człowieka w pełnym cyklu życia. W. J. Strelau, (red.). (2000). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 1. Podstawy psychologii (s. 285-332). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
13. Kościelska, M. (2011). Odpowiedzialni rodzice z doświadczeń psychologa. Kraków: Impuls.
14. Oleszkowicz, A. (2006). Bunt młodzieńczy. Uwarunkowania. Formy. Skutki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
15. Oleś, P. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
16. Schaffer, H. R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia Universalis (podsumowania osiągnięć)
17. Schaffer, H. R. (2008). Psychologia dziecka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
18. Sęk, H. (2007). Czynniki ryzyka rozwoju psychoseksualnego. Ryzyko wynikające z zadań rozwojowych i wydarzeń życiowych w sferze psychoseksualnej. W: M. Beisert (red.), Seksualność w cyklu życia człowieka (s. 78-81). Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN.
19. Sokołowska, E. (red.) (2013). Psychologia wspierania rozwoju i kształcenia (s. 18-51; 62-95; 146-182). Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
20. Wolański, N. (2006). Rozwój biologiczny człowieka. Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN
|