I. Pojęcie pracy w ujęciu nauk społecznych.
1.1. Synteza pojęć na gruncie psychologii, socjologii i pedagagogiki.
1.2. Zmiana kontekstu funkcjonowania współczesnych organizacji.
1.3. Globalizacja i jej znaczenie dla stosunków pracy i rozwoju zawodowego człowieka
1.4. Konsumpcja a praca
1.5. Znaczenie pracy w życiu człowieka
II. Człowiek jako podmiot procesu rozwoju.
2.1. Rozwój człowieka w ujęciu nauk społecznych
2.2. Rozwój osobowy a rozwój zawodowy – próba syntezy
2.2.1. Pojęcie rozwoju zawodowego
2.2.2. Koncepcje rozwoju zawodowego
2.2.3. Rozwój zawodowy a kariera zawodowa
III. Rozwój zawodowy w perspektywie edukacji ustawicznej
3.1. Planowanie ścieżki kariery/rozwoju zawodowego
3.2. Formy rozwoju zawodowego i technologie umożliwiające ich realizacji
3.3. E-learning
IV. Człowiek a wykonywanie pracy
4.1. Kompetencje i kwalifikacje jako podstawa polityki personalnej
4.2. Sposoby rekrutacji pracowników
4.3. Analiza pracy
4.4. Niedopasowanie kompetencyjne i kwalifikacyjne
V. Rola organizacji w kreowaniu środowiska sprzyjającego rozwojowi
5.1. Kultura organizacyjna
5.2. Organizacja procesów pracy
5.3. Relacje przełożony – podwładny
VI. Rozwój pracownika w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi
5.1 Rozwój zasobów ludzkich jako element strategii organizacji
5.2. Rozwój pracownika jako proces kształtowania zasobów organizacji
VI. Strategie rozwoju zawodowego pracownika (formy, metody i narzędzia rozwoju zawodowego)
6.1. Metody on-the-job a metody off-the-job
6.2. Nowoczesne metody rozwoju zawodowego pracownika (coaching, mentoring, counelling)
6.3. Dialog motywujący w kreowaniu zmian w rozwoju kariery
VII. Poradnictwo zawodowe i doradztwo organizacyjne
7.1. Działania profilaktyczne i interwencyjne
VIII. Rozwój osobowy pracownika w obszarze rozwoju zawodowego
8.1. Procesy somoregulacji, czyli człowiek jako podmiot w środowisku pracy
8.2. Funkcjonowanie zawodowe w obszarze temperamentalnym, poznawczym, motywacyjno-emocjonalnym i metapoznawczym.
IX. Zarządzanie zasobami ludzkimi
9.1. Badanie nastrojów
9.2. AC/DC jako narzędzie badania rozwoju pracowników
9.3. Empowerment
9.4. Plany rozwojowe
X. Kryzysy i dysfunkcje w organizacji
10.1. Kryzys jako zgeneralizowana reakcja na niepowodzenia adaptacyjne
10.2. Pomoc psychologiczna i wsparcie społeczne
10.3. Stres i wypalenie zawodowe
XI. Konflikty w miejscu pracy i zarządzanie konfliktami
XII. Narzędzia wspomagające rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste
|