Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Neuropsychologia dziecka 20-3S-NKD
Wykład (WYK) Semestr letni 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Dodatkowe informacje o literaturze zalecanej zostaną przekazane na zajęciach

Literatura obowiązkowa:

Domańska, Ł., Borkowska, A.R. (2008/ 2012). Podstawy neuropsychologii klinicznej, UMCS.

Grabowska, A., Jaśkowski P., Seniów, J. (2008). Mózgowe mechanizmy funkcji psychicznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki. W: Strelau, J., Doliński, D. (red.), Psychologia, Podręcznik akademicki. Gdańsk, GWP.

Rymarczyk K.(2014) Neurofizjologiczne uwarunkowania rozwoju dziecka- wpływ doświadczenia na rozwój układu nerwowego W; Piotrowicz R (red) Interdyscyplinarne uwarunkowania rozowju małego dziecka. Wyd. APS, s. 80-93

Literatura dodatkowa:

Rozetti A., Rybakowski F. (2015) Spektrum autyzmu-neurorozwojowe zaburzenia współwystępujące, Wyd. KTA

Kalat James W. ( 2006) Biologiczne podstawy psychologii. PWN.

Springer S.P., Deutsch G. (2004) Lewy mózg, prawy mózg z perspektywy neurobiologii poznawczej. Wyd. Prószy ski i S-ka., Warszawa.

Walsh, V. (2008 / 2014) Neuropsychologia kliniczna Walsha, GWP.

Efekty uczenia się:

Student ma wiedzę dotyczącą neuropsychologicznych aspektów funkcjonowania poznawczego i wykonawczego dzieci i młodzieży.

Student potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę dotyczącą specyfiki pracy neuropsychologa dziecięcego.

Metody i kryteria oceniania:

WYKŁAD - Pomiar efektów kształcenia: egzamin pisemny (pytania zamknięte i otwarte); ocena pozytywna >65% poprawnych odpowiedzi.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Dla zajęć w wersji on-line: Wykład połączony z dyskusją w wersji on-line przeprowadzony za pomocą dedykowanej platformy (MsTeams lub TeamLink lub Zoom)

Egzamin składany w sesji egzaminacyjnej (3 pytania otwarte i 30 pytań zamkniętych) przeprowadzony w sytuacji odwieszenia zajęć - na terenie APS lub w sytuacji trwania zawieszenia zajęć - w dedykowanej aplikacji.

Zaliczenie = ocena pozytywna > 65% poprawnych odpowiedzi.

Konsultacje indywidualne za pośrednictwem poczty elektronicznej w godzinach dyżurów.

Zakres tematów:

1. "Wprowadzenie do neuropsychologii / wprowadzenie do diagnozy neuropsychologicznej"

2. "Struktura, funkcja, mechanizmy układu nerwowego oraz neuroplastyczność w perspektywie rozwojowej"

3. "Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne - nowotwory OUN wieku dziecięcego"

4. "Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne - Mózgowe Porażenie Dziecięce"

5."Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne - upośledzenia umysłowe u dzieci"

6."Dysfunkcje i deficyty neuropsychologiczne - zaburzenia poznawcze u dzieci"

7."Wskazania do diagnostyki i rehabilitacji neuropsychologicznej"

Metody dydaktyczne:

Wykład multimedialny z wykorzystaniem materiału dokumentującego wybrane zagadnienia;

Prezentacja studium przypadków + dyskusja

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Dla zajęć w wersji on-line: Wykład połączony z dyskusją w wersji on-line przeprowadzony za pomocą dedykowanej platformy (MsTeams lub TeamLink lub Zoom)

Konsultacje indywidualne za pośrednictwem poczty elektronicznej w godzinach dyżurów.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 9:50 - 11:25, (sala nieznana)
Maria Weker 36/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)