Specyfika zaburzeń w wybranych okresach rozwojowych 20-3F-SZO
Ćwiczenia (CW)
Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
LITERATURA OBOWIAZKOWA: 1. Sobów T. Praktyczna psychogeriatria. Wydawniztwo Continuo. Wrocław 2010. 2. Namysłowska I. Psychiatria dzieci i młodzieży, PZWL Warszawa 2012 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J., (red.) Psychiatria, T 1 i 2 Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2012. Stuart-Hamilton I. Psychologia starzenia się. Zyski i s-ka. Poznań 2006 Marcelli D. Psychopatologia wieku dziecięcego. Elsevier. Wrocław 2013 Cepeda C. Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Elsevier. Wrocław 2010. Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J., (red.) Psychiatria, T 1 i 2, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2012. |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna podstawowe zaburzenia psychiczne u dzieci, młodzież i osób starszych, zna systemy klasyfikacyjne chorób psychicznych. Umie wymienić objawy zaburzeń psychicznych u dzieci, młodzież i osób starszych. Zna etiologię i patogenezę zaburzeń psychicznych u dzieci, młodzież i osób starszych. Różnicuje zaburzenia psychiczne u dzieci, młodzież i osób starszych. Zna podstawowe metody leczenia u dzieci, młodzież i osób starszych.Ma podstawowe informacje dotyczące systemu leczenia dzieci, młodzieży i osób starszych z problemami psychicznymi w Polsce. Umiejętności Umie sporządzić diagnozę psychospołecznych przyczyn zaburzeń u dzieci, młodzież i osób starszych. Umie zaprezentować podstawowe umiejętności rozmowy z pacjentem. Potrafi przeprowadzić podstawowe badanie psychiatryczne, rozważyć różne możliwości diagnostyczne. Kompetencje społeczne Jest wrażliwy na potrzeby osób chorujących psychicznie. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
przygotowanie do zajęć, obecność na zajęciach, aktywność |
||
Zakres tematów: |
1. Diagnozowanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Zaburzenia wczesnego dzieciństwa. 2. Upośledzenie umysłowe i autyzm. 3. Zaburzenia zachowania i ADHD 4. Charakterystyka zaburzeń psychotycznych i depresji młodzieńczej. 5. Specyfika badania osoby starszej. Psychologia starzenia się. 6. Zmiany osobowościowe i zaburzenia nerwicowe i osób starszych 7. zaburzenia psychotyczne, depresyjne i uzależnienia u osób starszych 8. Zespoły otępienne i zaburzenia w chorobach somatycznych |
||
Metody dydaktyczne: |
Odgrywanie "scenek" związanych z badaniem dzieci i osób starszych |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55,
(sala nieznana)
|
Edyta Idczak-Paceś | 23/ |
szczegóły![]() |
2 |
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40,
(sala nieznana)
|
Monika Pudło | 20/ |
szczegóły![]() |
3 |
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25,
(sala nieznana)
|
Edyta Idczak-Paceś | 16/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.