Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Specyfika zaburzeń w wybranych okresach rozwojowych 20-3F-SZO
Wykład (WYK) Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

LITERATURA OBOWIAZKOWA:

1. Sobów T. Praktyczna psychogeriatria. Wydawniztwo Continuo. Wrocław 2010

2. Namysłowska I. Psychiatria dzieci i młodzieży, PZWL Warszawa 2012

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J., (red.) Psychiatria, T 1 i 2 Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2012.

Stuart-Hamilton I. Psychologia starzenia się. Zyski i s-ka. Poznań 2006

Marcelli D. Psychopatologia wieku dziecięcego. Elsevier. Wrocław 2013

Cepeda C. Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Elsevier. Wrocław 2010.

Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J., (red.) Psychiatria, T 1 i 2, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2012.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/-ka zna podstawowe zaburzenia psychiczne u dzieci, młodzież i osób starszych, zna systemy klasyfikacyjne chorób psychicznych.

Umie wymienić objawy zaburzeń psychicznych u dzieci, młodzież i osób starszych.

Zna etiologię i patogenezę zaburzeń psychicznych u dzieci, młodzież i osób starszych.

Różnicuje zaburzenia psychiczne u dzieci, młodzież i osób starszych.

Zna podstawowe metody leczenia u dzieci, młodzież i osób starszych.

Ma podstawowe informacje dotyczące systemu leczenia dzieci, młodzieży i osób starszych z problemami psychicznymi w Polsce.

Umiejętności

Student/-ka umie sporządzić diagnozę psychospołecznych przyczyn zaburzeń u dzieci, młodzież i osób starszych.

Umie zaprezentować podstawowe umiejętności rozmowy z pacjentem.

Potrafi przeprowadzić podstawowe badanie psychiatryczne, (komentarz: zostaje bez zmian, przedmiot prowadzi psychiatra) rozważyć różne możliwości diagnostyczne.

Kompetencje społeczne

Student/-ka jest wrażliwy/-a na potrzeby osób chorujących psychicznie.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach

Egzamin testowy

Zakres tematów:

1. Diagnozowanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Zaburzenia wczesnego dzieciństwa.

2. Upośledzenie umysłowe i autyzm.

3. Zaburzenia zachowania i ADHD

4. Charakterystyka zaburzeń psychotycznych i depresji młodzieńczej.

5. Specyfika badania osoby starszej. Psychologia starzenia się.

6. Zmiany osobowościowe i zaburzenia nerwicowe i osób starszych

7. zaburzenia psychotyczne, depresyjne i uzależnienia u osób starszych

8. Zespoły otępienne i zaburzenia w chorobach somatycznych

Metody dydaktyczne:

Wykład,

prezentacje multimedialne,

studia przypadków

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 16:30, (sala nieznana)
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 19:00, (sala nieznana)
Monika Pudło 59/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.