Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika ogólna PC-5F-PEO
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 9
Limit miejsc: (brak limitu)
Zakres tematów:

I. Nurty wychowania: nurt intencjonalnych wpływów społecznych na tle oddziaływań kultury masowej i mediów. Rzeczywistość XXI wieku i wyzwania, które stawia przed wychowaniem. 5-6.10.2019

1. Humanistyka przełomu wieków, red. J. Kozieleckiego, Kraków 1999, (cz.III, Morawski S., W Janusowym widnokręgu s. 287 - 308.) lub Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, cz.2 Warszawa 2004 (Cz. II Melosik Z., Kultura popularna jako czynnik socjalizacji, s. 68-92) lub Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2019 (s. 365-380; 407-417; 549-556)

2. Melosik Z., Szkudlarek T., Kultura, tożsamość, edukacja – migotanie znaczeń, Kraków 1998

3. Toffler A., Trzecia fala, Warszawa 1997 lub: Budowa nowej cywilizacji. Polityka trzeciej fali, Poznań 1995 lub: Wojna i antywojna, Warszawa 1997

4. Ritzer G., McDonaldyzacja społeczeństwa, Muza 1997

5. Szkudlarek T., Media. Szkic z filozofii i pedagogiki dystansu, Kraków 1999, s. 108 – 138

II. Nurty wychowania: nurt wychowania naturalnego na tle socjalizacji.

Rodzina. Współczesne środowiska i praktyki wychowawcze na poziomie „mikro” – rodziny. Możliwości i ograniczenia podmiotowości i dialogu w wychowaniu w rodzinie. 20.10-10.11.2019

1. Gordon T., Wychowanie bez porażek, Warszawa 1991 lub: Wychowanie bez porażek w praktyce, Warszawa 1994

2. Sławiński S., Wychowanie do posłuszeństwa, lub. Spór o wychowanie do posłuszeństwa, w: Bici biją, red. J. Bińczycka, Warszawa 2002, s. 44 – 58.

3. Eichelberger W., O co pytają dzieci. O miłości i wychowaniu, Warszawa 1999.

III. Nurty wychowania: nurt wychowania celowego – instytucjonalnego.

Szkoła. Współczesne środowiska i praktyki wychowawcze na poziomie „mezo” – szkoły. Przemoc czy emancypacja instytucji wychowujących. 24.11-08.12.2019

1. Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, cz.2 Warszawa 2004 (Cz. II Gołębniak D., Szkoła wspomagająca rozwój, s. 98-122; Surzykiewicz J., Agresja i przemoc w szkole, s. 270-290) lub Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2019 (s. 859-875; 981-1002)

2. Granice wolności i przymusu w edukacji szkolnej, red. Danilewska J., Kraków 2001.

Wymagania:

- obecność na zajęciach i aktywny w nich udział,

- przygotowanie uargumentowanej tezy pedagogicznej i przesłanie jej drogą elektroniczną na adres z książki teleadresowej APS do 11.01.2020r.

Pozdrawiamy i życzymy powodzenia!

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55, sala 3526/3527
Marlena Grzelak-Klus 24/ szczegóły
2 jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40, sala 3526/3527
Marlena Grzelak-Klus 24/ szczegóły
3 jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40, sala 3088/3089
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55, sala 3526/3527
Marlena Grzelak-Klus 22/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek z aulami C
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)