Literatura obowiązkowa:
Czelakowska D., Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 2012.
Czelakowska D., Stymulacja kreatywności językowej dziecka w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 2005
Jadacka H., Kultura języka polskiego. Fleksja, słowotwórstwo, składnia, Warszawa 2007.
Krasuska-Betiuk M., Miejsce nauki o języku w kształceniu językowym uczniów w młodszym wieku szkolnym, [w:] Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów, red. nauk. Bernadeta Niesporek-Szamburska, Katowice 2012, s. 45-56.
Markowski A., Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne, Warszawa 2007.
Mnich M., Sprawność językowa dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 2002.
Pardej K., Wariantywność fonetyczna u dzieci wiejskich z gminy Rzeczyca, województwo łódzkie, Kraków 2011.
Pardej K., Proces przyswajania systemu językowego, „Wychowanie w Przedszkolu” 2009, nr 1, s. 18-20.
Pardej K., Wpływ dyskursu na konstruowanie opowiadań przez dzieci w wieku od dwóch do dziesięciu lat, „Poradnik Językowy” 2009, z. 8, s. 83-90.
Tanajewska A., Kiełpińska I., Kołodziejska D., Rozwijanie podstawowych form wypowiedzi ustnych i pisemnych ucznia szkoły podstawowej, Gdańsk 2014.
Literatura uzupełniająca:
Aleksandrzak S., Wskazówki metodyczne do nauczania języka polskiego, Warszawa 1974.
Czelakowska D., Twórczość a kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 1996.
Dubisz S. (red.), Nauka o języku dla polonistów, Warszawa 2002.
Frankiewicz W., Technika swobodnych tekstów jako metoda kształcenia myślenia twórczego, Warszawa 1983.
Gołębniak D., Teusz G., Edukacja poprzez język. O całościowym uczeniu się, Warszawa 1999.
Jedut A., Pleskot A., Nauczanie ortografii w klasach I-III, Warszawa 1991.
Jurek A., Metody nauki czytania i pisania z perspektywy trudności uczniów, Gdańsk 2012.
Jurek A., Rozwój dziecka a metody nauczania czytania i pisania, Gdańsk 2012.
Kamińska K., Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym, Warszawa 1999.
Klus-Stańska D., Nowicka M., Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, Warszawa 2005.
Konopnicka I., Edukacja czytelnicza dzieci w młodszym wieku szkolnym, Opole 2013.
Kucała M., Twoja mowa cię zdradza. Regionalizmy i dialektyzmy języka polskiego, Kraków 1994.
Nagajowa M., ABC metodyki języka polskiego dla początkujących nauczycieli, Warszawa 1995.
Sawa B., Jeżeli dziecko źle czyta i pisze, Warszawa 1994.
Toczyska B., Głośno i wyraźnie. 9 lekcji dobrego mówienia, Gdańsk 2007.
Uryga Z., Godziny polskiego. Z zagadnień kształcenia literackiego, Warszawa 1996.
Way B., Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, Warszawa 1990.
Węglińska M., Jak się przygotować do zajęć zintegrowanych? Warszawa 2002.
Wierzbicka A., Kultura języka polskiego praktyczne ćwiczenia, Łódź 2001.
Zakrzewska B., Trudności w czytaniu i pisaniu. Modele ćwiczeń, Warszawa 2005.
Zawodniak J., Rozwijanie sprawności pisania w dydaktyce językowej na etapie wczesnoszkolnym, Zielona Góra 2009.
Żuchowska W., Oswajanie ze sztuką słowa. Początki edukacji literackiej, Warszawa 1992.
Żytko M., Pisanie – żywy język dziecka, Warszawa 2006.
|