Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Planowanie działalności pedagogicznej w przedszkolu i szkole 10-1S-PDP1
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Bałachowicz J., Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością, Warszawa 2009, wyd. Comandor

Gruszczyk-Kolczyńska (red.) Starsze przedszkolaki, Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu, Kraków 2014, wyd. Bliżej przedszkola

Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, Warszawa 2012, Instytut Wydawniczy Erica.

Klus-Stańska D. Nowicka M. Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, Gdańsk 2014, wyd. Harmonia Universalis.

Mikler-Chwastek A (red.) Obszary wychowania przedszkolnego, Warszawa 2014, wyd. APS

Pielachowski J., Organizacja i zarządzanie oświatą i szkołą, Poznań 1997, wyd. eMPi2

Żuchelkowska K., W stronę dobrej edukacji przedszkolnej, Bydgoszcz 2017, wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego

20.03.2020

Na czas edukacji zdalnej poleca się korzystanie z następujących źródeł dostępnych zdalnie:

Analiza tekstu źródłowego: ROZPORZĄDZENIEMINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1)zdnia 14 lutego 2017r.wsprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dlaszkoły podstawowej, wtym dla uczniów zniepełnosprawnością intelektualną wstopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły Istopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej

Analiza porównawcza Rocznych Planów Pracy placówek przedszkolnych na podstawie informacji z właściwych stron www

Efekty uczenia się:

PE1_W23 Zna podstawę programową jako dokument wyznaczający działalność pedagogiczną przedszkola i szkoły Planowanie działalności pedagogicznej w przedszkolu i szkole

PE1_W23 Zna wytyczne dotyczące opracowywania autorskich programów edukacyjnych

PE1_W23 Zna reguły planowania działalności pedagogicznej.

PE1_U09 Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej Umie krytycznie ocenić wartość edukacyjną programów autorskich dla przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej.

PE1_U09 Umie planować działalność pedagogiczną w przedszkolu i szkole

PE1_K04 Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej Ma świadomość odpowiedzialności za planowanie pracy pedagogicznej i systematyczne realizowanie treści kształcenia i wychowania.

PE1_K04 Ma przekonanie o konieczności korelowania treści kształcenia i zachowania ciągłości edukacyjnej.

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie prezentacji multimedialnej lub analogowej

Esej

Zaliczenie przedmiotu przewidziane jest na koniec semestru, w związku ze zdalnym sposobem kształcenia nie zmienia się sposób zaliczenia zawarty w sylabusie przedmiotu przed rozpoczęciem zdalnego kształcenia, pozostaje nim wykonanie trzech zadań:

- Opracowanie Rocznego Planu pracy Przedszkola

- Esej na temat nauczania zintegrowanego i włączającego

- Przykłady realizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach i szkołach.

13.03 (rozpoczęciem realizacji zdalnej procesu kształcenia); zmienia się forma dostarczenia zadań zaliczeniowych, zostaną one przesłane pocztą w domenie aps sukcesywnie, najpóźniej 10.06.2020

Zakres tematów:

Pełny opis:

1. Podstawy prawne organizacji i przedszkoli i szkół

2. Organizowanie środowiska przedszkolnego

3. Organizowanie środowiska szkolnego

4. Działalność pedagogiczna przedszkola i szkoły

5.Metody pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu i szkole

6. Podmiotowość dziecka i warunki jej rozwoju

7. Skuteczne porozumiewanie się nauczyciela z rodzicami swoich wychowanków

8. Etyka pracy nauczyciela

9. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, diagnoza psychologiczno-pedagogiczna

Metody dydaktyczne:

metody aktywizujące z elementami warsztatu

Metody pracy na odległość - zdalna praca zespołowa, w parach lub indywidualnie nad podanymi zagadnieniami, Konsultacje indywidualne z wykorzystaniem drogi mailowej lub telefonicznie.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 13:30 - 15:05, Budynek z aulami C, sala 3634
Grażyna Hennel 15/ szczegóły
2 każdy czwartek, 11:40 - 13:15, Budynek biblioteczno-dydaktyczny B, sala 2225
każdy wtorek, 15:20 - 16:55, Budynek dydaktyczny - główny A, sala 1073/1074
Grażyna Hennel 14/ szczegóły
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)