Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy i metodyka edukacji przyrodniczej w klasach I-III 10-1S-PER
Wykład (WYK) Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 9
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Chauvel, D., Michel, V. (1999). Pierwsze doświadczenia naukowe przedszkolaka. Warszawa: Wyd. Cyklady.

Fiutowska, T. (2003). Smyk się bawi, smyk się śmieje... Autorski program kształcenia i wychowania sześciolatka. Warszawa: Oficyna "ADAM".

Parczewska, T. Edukacja ekologiczna w przedszkolu, UMCS Wydawnictwo UM CS, 2009

Podstawa Programowa z komentarzami, Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna.

Potyrała, K. (2001). Kreatywny nauczyciel – wskazówki i rozwiązania. Kraków: Wyd. Nauk. UP.

Potyrała, K., Walosik, A. (2011). Edukacja przyrodnicza wobec wyzwań współczesności, podręcznik akademicki. Kraków: Wyd. Kubajak.

Stawiński, W. (2006). Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Kraków: PWN.

Tuszyńska, L. (2006). Edukacja ekologiczna dla nauczycieli i studentów. Warszawa: Wyd. WSP-TWP.

Życie szkoły, czasopismo dla nauczycieli.

Efekty uczenia się:

Student:

* przedstawia elementarne informacje dotyczące przyrody,

*stosuje metody opisowe i aktywizujace metody dydaktyczne

* swoją postawą zachęca do ochrony środowiska przyrodniczego

Metody i kryteria oceniania:

Praca pisemna: Przygotowanie scenariusza zajęć terenowych lub laboratoryjnych, odnoszących się do wybranych treści podstawy programowej edukacji przyrodniczej wg. podanego schematu

Instrukcje wykonania projektu umieszczone w aplikacji Teams , zakładka Zadania

Zakres tematów:

Podstawa programowa edukacji przyrodniczej

Przyroda ożywiona i nieożywiona

Królestwo roślin

Królestwo zwierząt

Metodyka edukacji przyrodniczej ( cele, metody, projektowanie zajęć, ewaluacja

Edukacja ekologiczna –ochrona przyrody

Edukacja zdrowotna

Cztery filary edukacji przyrodniczej

Metody dydaktyczne:

Wykład w postaci prezentacji z komentarzem.

Zajęcia prowadzone synchronicznie zgodnie z terminarzem zajęć - planem ustalonym na początku semestru.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55, sala 3429/3430
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55, sala 3429/3430
Magdalena Kołodziejska 61/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek z aulami C
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)