Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Facylitacja 20-3S-FAC
Laboratorium/warsztaty (LAB) Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Dębska, E. (2010). Mentor, coach, facylitator–trzy role doradcy zawodowego. Edukacja dorosłych, (1 (62)), 78-89.

Miodyńska, A., & Wacięga, S. (2018). Facylitacja zespołowego diagnozowania i planowania strategicznego w lokalnych organizacjach kultury. Culture Management/Zarządzanie w Kulturze, 19(4).

Świątek, W. (2007). Menedżer jako facylitator. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, (5), 47-57.

Efekty uczenia się:

Zna podstawowe metody pracy facylitatora.

Zna i stosuje terminologię używaną w pracy facylitatora

Zna uwarunkowania procesu facylitacji i jego wpływ na tworzenie się grupy, efektywność pracy grupy, spójność grupy i generowanie twórczych rozwiązań

ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych w grupie i rządzących nimi prawidłowościach

Potrafi wspierać i facylitować podstawowe procesy grupowe.

Potrafi wskazać praktyczne zastosowanie wybranych prawidłowości psychologii grupowej.

Potrafi sprawnie porozumiewać się ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców z wykorzystaniem naukowej terminologii oraz różnych kanałów i technik komunikacyjnych, jak również prowadzić debatę na tematy specjalistyczne

posiada umiejętności potrzebne do psychologicznej pracy z grupą

posiada rozwinięte umiejętności badawcze w przeprowadzaniu konsultacji społecznych: formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody i techniki oraz konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań w obrębie zrozumienia potrzeb danej społeczności

Potrafi prowadzić dyskusje i wykonywać zadania w małych grupach.

Zna poziom swojej wiedzy w dziedzinie psychologii grupowej

jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych, wykazuje aktywność i przedsiębiorczość oraz angażuje się we współpracę na rzecz środowiska społecznego;

Metody i kryteria oceniania:

W podgrupach: projekt w przestrzeni miejskiej, którego elementem będzie konieczność przeprowadzenia facylitacji procesu zbierania potrzeb oraz trening design thinking prowadzony przez prowadzącego

Zakres tematów:

1. Rola facylitatora w rozwiązywaniu konfliktów

2. Rola facylitatora w procesie konsultacji społecznych i partycypacji społecznej.

3. Rola facylitatora w procesie twórczego generowania pomysłów w grupie.

4. Projektowanie oddziaływań społecznych mających na celu udział facyliatora w rozwiązywaniu konfliktów, w konsultacjach partycypacyjnych oraz w twórczym generowaniu pomysłów

5. Prowadzenie spotkania grupowego w roli facylitatora

Metody dydaktyczne:

metody warsztatowe, praca indywidualna i grupowa

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10, sala 3235
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40, sala 3634
Karolina Ziembowicz 15/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek z aulami C
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)