Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca empiryczna - 1 20-3F-PE1
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

Bedyńska, S. i Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Bedyńska S. i Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne wykorzystanie modeli regresji i modelowania strukturalnego. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Academica Wydawnictwo SWPS.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Brzeziński, J. (2011). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN.

Ferguson, T. i Takane, Y. (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN.

Dodatkowo: Literatura dopasowana do specyfiki podejmowanego obszaru seminarium.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Zna normy etyczne związane z prowadzeniem badań.

Zna metody badawcze stosowane w psychologii.

Umiejętności

Potrafi formułować problemy badawcze: hipotezy i pytania badawcze.

Potrafi wyszukiwać literaturę związaną z tematyką prowadzonych badań.

Potrafi przygotować plan badania.

Potrafi dobrać odpowiednią metodę badawczą do weryfikacji konkretnej hipotezy.

Kompetencje społeczne

Potrafi prowadzić dyskusje i wykonywać zadania w małych grupach.

Odznacza się odpowiedzialnością i kieruje dobrem badanych oraz zasadami etycznymi podczas projektowania i prowadzenia badania.

Metody i kryteria oceniania:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

Indywidualne prace domowe;

Wybór tematu badania i przygotowanie planu pracy;

Przygotowanie części raportu, zwłaszcza wprowadzenia teoretycznego;

Przygotowanie opisu metody badania i przystąpienie do jego przeprowadzenia zgodne z kodeksem etyczno-zawodowym psychologa.

Zakres tematów:

Ogólne treści programowe:

Etapy procesu badawczego;

Etyka badania;

Dyskusja nad zainteresowaniami badawczymi studentów;

Prowadzenie badań empirycznych: zmienne i ich wskaźniki, hipotezy i pytania badawcze, schematy i metody badań;

Własne badania w kontekście teoretycznym - jak przygotować wstęp teoretyczny. Gdzie poszukiwać literatury;

Standardy APA;

Konsultacje projektów badawczych.

Metody dydaktyczne:

miniwykład, dyskusja, konsultacje grupowe i indywidualne

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25, Budynek dydaktyczny - główny A, sala 1073/1074
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10, Budynek dydaktyczny - główny A, sala 1203
Magdalena Poraj-Weder 26/ szczegóły
2 jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10, Budynek biblioteczno-dydaktyczny B, sala 2105
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10, Budynek dydaktyczny - główny A, sala 1206
Monika Dominiak-Kochanek 25/ szczegóły
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)