Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza psychologiczna i metody pracy z dzieckiem z zaburzeniami rozwojowymi 20-3S-DPM1
Wykład (WYK) Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia stacjonarne - obecność na wykładach

Zajęcia zdalne – udział w wykładach na platformie MS Teams.

link do zespołu (wykład):

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a1464e589745f49518c8c50baa1d07a8d%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=c8ab9f96-ce7f-43bf-a972-a69390209281&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Egzamin pisemny (test wiadomości) odbędzie się po zakończeniu wykładów w MS Teams, w zależności od sytuacji epidemiologicznej (w sali APS lub zdalnie na platformie MS Teams (Forms).

Zakres tematów:

WYKŁAD

1. Problemy rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju (reakcje rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka; przekazywanie informacji rodzicom na temat niepełnosprawności dziecka; modelowa procedura informowania).

2.Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną (aktualnie obowiązującą definicja niepełnosprawności intelektualnej; diagnoza psychologiczna niepełnosprawności intelektualnej; charakterystyka funkcjonowania osób o różnym stopniu niepełnosprawności intelektualnej).

3. Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) (kryteria diagnostyczne zaburzeń ze spektrum autyzmu wg ICD-10 oraz DSM-V; diagnoza psychologiczna dziecka z ASD; charakterystyka funkcjonowania dzieci z ASD).

4. Dziecko niewidome lub słabo widzące (rodzaje wad wzroku i ich funkcjonalne następstwa; psychologiczne następstwa dla rozwoju dziecka z wadą wzroku w poszczególnych sferach: poznawczej, emocjonalnej, społecznej; potrzeby edukacyjne dzieci z wadami wzroku).

5. Dziecko głuche i niedosłyszące (rodzaje wad słuchu i ich funkcjonalne następstwa; psychologiczne następstwa dla rozwoju dziecka z wadą słuchu w poszczególnych sferach: poznawczej, emocjonalnej, społecznej; potrzeby edukacyjne dzieci z wadami słuchu; podejście medyczne vs podejście kulturowe do problematyki głuchoty).

6. Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym (kryteria diagnostyczne mózgowego porażenia dziecięcego; obraz kliniczny różnych form mózgowego porażenia dziecięcego; funkcjonalne następstwa mózgowego porażenia dziecięcego dla rozwoju dziecka w sferach: poznawczej, emocjonalnej i społecznej).

Metody dydaktyczne:

Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych prowadzony w sali dydaktycznej

W związku z tymczasowym zawieszeniem zajęć na terenie APS, wykłady realizowane są zdalnie poprzez e-learning.

Aktualnie wykłady odbywają się za pomocą aplikacji MSTeams, link:

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a1464e589745f49518c8c50baa1d07a8d%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=c8ab9f96-ce7f-43bf-a972-a69390209281&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40, Budynek z aulami C, sala 3429/3430
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55, Budynek dydaktyczny - główny A, sala 1115/1116
Dorota Danielewicz 57/ szczegóły
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)