Interwencja kryzysowa 20-3S-ITK
Wykład (WYK)
Semestr letni 2019/2020
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
JAMES, R. K., GILLILAND, B. E. (2004). STRATEGIE INTERWENCJI KRYZYSOWEJ. WARSZAWA: PARPA, ROZDZIAŁY: I, II, III, V, VI, VII W dn. 18.03.2020 wszystkie materiały oraz wytyczne do realizacji przedmiotu „ Interwencja kryzysowa 20-3S-ITK” (wykład i warsztaty) zostały przesłane na maila grupy: klinicznaaps18@gmail.com W związku z wprowadzeniem kształcenia na odległość treści przedmiotu nie ulegają zmianie; |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: Osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie zaliczenia testu sprawdzającego wiedzę z zakresu przedmiotu - przeprowadzony w sytuacji odwieszenia zajęć - na terenie APS lub w sytuacji trwania zawieszenia zajęć - w aplikacji Forms. Test jednokrotnego wyboru. |
||
Zakres tematów: |
1) Klasyczne modele i charakterystyki kryzysu-wykład zaprezentowany dnia 20.02.2020r. 2) Interwencja kryzysowa – kontekst i znaczenie terminu - wykład zaprezentowany dnia 27.02.2020r. 3) Indywidualna pomoc w kryzysie. Cele i zadania interwencji kryzysowej. Zasady interwencji kryzysowej. Przebieg interwencji kryzysowej -wykład zaprezentowany dnia 05.03.2020r. ZDALNA KONTYNUACJA WYKŁADÓW - systematyczne udostępnianie autorskich prezentacji i materiałów, które stanowią utwór w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24, poz. 83 t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1231) i podlegają ochronie prawnej. Obowiązuje całkowity zakaz wykorzystywania ich w celach zarobkowych. Niedozwolone jest korzystanie z niniejszych materiałów (w tym w szczególności ich dalsza publikacja i udostępnianie) bez zgody autora poza przypadkami dozwolonego użytku chronionych utworów określonego przepisami ustawy. Studenci doktoranci i pracownicy APS są w szczególności uprawnieni są do korzystania z pojedynczych egzemplarzy utworu w zakresie własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem zarobkowym. 4) Interwencje kryzysowe w sytuacjach doświadczania przemocy cz. I Prezentacja w Power Point została przesłana elektronicznie na adres mailowy grupy w dniu 2020-03-12 Prezentacja dostępna pod linkiem: https://apsedupl-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/skluczynska_aps_edu_pl/Em5T8pVVX5lEugx5VrOowXQBjKZzcRnCl3OkfMbuTqDxdA?e=E3907m 5) Interwencje kryzysowe w sytuacjach doświadczania przemocy cz. II Prezentacja w Power Point została przesłana elektronicznie na adres mailowy grupy w dniu 2020-03-19 Prezentacja dostępna pod linkiem: https://apsedupl-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/skluczynska_aps_edu_pl/ErxK0JBQDyZHsS-xJmwkBI0BeTy4GkHcf7ozbhs36DVoHw?e=nfhALF 6) Interwencje kryzysowe w kryzysie zagrożenia życia. Prezentacja w Power Point została przesłana elektronicznie na adres mailowy grupy w dniu 2020-03-26 Prezentacja dostępna pod linkiem: https://apsedupl-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/skluczynska_aps_edu_pl/Erx-ftild5BApQdMdn2NHCQBIpZWV-J-MxGEpESAWTOiSg?e=6enXIC 7) Interwencja kryzysowa w sytuacji przemocy seksualnej. Diagnoza ASD i PTSD wg DSM-5. Prezentacja w Power Point została przesłana elektronicznie na adres mailowy grupy w dniu 2020-04-02 Prezentacja dostępna pod linkiem: https://apsedupl-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/skluczynska_aps_edu_pl/ErKXF31MiDFNneIN54J0Me8BVoiPUJGHBD2w7pLgw6RezA?e=vr6bET 8) Przemoc wobec dzieci Prezentacja w Power Point została przesłana elektronicznie na adres mailowy grupy w dniu 2020-04-09 Prezentacja dostępna pod linkiem: https://apsedupl-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/skluczynska_aps_edu_pl/ErKXF31MiDFNneIN54J0Me8BVoiPUJGHBD2w7pLgw6RezA?e=vr6bET |
||
Metody dydaktyczne: |
wykład, prezentacje, materiał filmowy |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy czwartek, 9:50 - 11:25,
sala 3310/3311 |
Sylwia Kluczyńska | 49/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek z aulami C |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.