Narzędzia diagnozy psychologicznej dziecka 20-3F-NDD1
Ćwiczenia (CW)
Semestr zimowy 2018/2019
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
• Jarosz E., Wysoka E. (2006) Diagnoza psychopedagogiczna, Warszawa WA Żak • Podręczniki do poszczególnych testów. Pracownia Testów Psychologicznych, PTP, Warszawa |
||
Efekty uczenia się: |
Student zna podstawowe metody badania psychologicznego dzieci i młodzieży. Potrafi przeprowadzić oraz zanalizować badanie dziecka metodami kwestionariuszowymi. Potrafi wykonać podstawową analizę rysunku dziecka. Zna procedury badania dziecka testem DSR, Międzynarodową Skalą Wykonaniową Leitera, IDS. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie bez oceny na podstawie: - obecności na zajęciach (możliwe 2 nieobecności) - aktywność na zajęcia - praca indywidualna - przeprowadzenie i opis badania wskazanymi metodami |
||
Zakres tematów: |
1. Metody kwestionariuszowe w diagnostyce dzieci i młodzieży 2. Analiza rysunków dziecka 3. Diagnostyka funkcji poznawczych (m.in. DSR WISC-R, Międzynarodowa Skala Wykonaniowa LEITERA) 4. Metody projekcyjne w diagnostyce dzieci i młodzieży |
||
Metody dydaktyczne: |
- analiza studium przypadku - ćwiczenia praktyczne - praca indywidualna - metoda warsztatowa - prezentacja filmów |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy wtorek, 11:40 - 13:15,
sala 3632 |
Halina Dubczak | 28/ |
szczegóły![]() |
2 |
każdy wtorek, 9:50 - 11:25,
sala 3632 |
Halina Dubczak | 27/ |
szczegóły![]() |
3 |
każda środa, 13:30 - 15:05,
sala 3412 |
Anna Batory-Ginda | 22/ |
szczegóły![]() |
4 |
każda środa, 8:00 - 9:35,
sala 3090/3092 |
Anna Batory-Ginda | 18/ |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek z aulami C |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.