Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt badawczy - 1 20-2F-PB1
Wykład (WYK) Semestr letni 2017/2018

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Putnam R. (1993). Demokracja w działaniu. Warszawa: Wyd. Fundacja im. Batorego.

Pawlak R. (2016). Przemiany edukacyjne w małym mieście. Warszawa: Wydawnictwo APS.

Lewenstein B. (1999). Wspólnota społeczna a uczestnictwo lokalne, Warszawa: Uniwersytet Warszawski, rozdział 1. Community w badaniach socjologicznych.

Putnam R. (2008). Samotna gra w kręgle. Upadek i odrodzenie wspólnot lokalnych w Stanach Zjednoczonych. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Zahorska M. (2002). Szkoła - między państwem, społeczeństwem a rynkiem. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.

Dobra szkoła. Reforma edukacji. Najważniejsze pytania i odpowiedzi. (2016). Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Federowicz M., Choińska-Mika J., Walczak D. (red.) (2014). Liczą się nauczyciele. Raport o stanie edukacji 2013. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.

Hernik, K. (red.) (2015). Polscy nauczyciele i dyrektorzy w Międzynarodowym Badaniu Nauczania i Uczenia się TALIS 2013. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.

Trutkowski C. (2014). Szkoła współpracy: uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły. Warszawa: FRDL.

Zawistowska A. (2012). Horyzontalne nierówności edukacyjne we współczesnej Polsce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.

Szafraniec K. (2011). Orientacje życiowe uczące się młodzieży, [w:] Młodzież jako problem i jako wyzwanie ponowoczesności. Red. K. Szafraniec. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.

Siemieńska R. red. (1997). Portrety kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu oraz podręcznikach szkolnych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.

Duch-Krzystoszek D. (2015). Szkolnictwo zawodowe i rynek pracy dla kobiet z wykształceniem zasadniczym zawodowym. Raport z badania. Warszawa: Koalicja Karat.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie: frekwencja (maksymalnie 2 nieobecności), kolokwium pisemne (test wielokrotnego wyboru)

Zakres tematów:

Społeczność lokalna w działaniu na przykładzie Wołomina – wyniki dotychczasowych badań Społeczności lokalne w badaniach socjologicznych. Teorie kapitału społecznego

System edukacji w Polsce przed i po 1989 roku. Reforma oświaty 2017

Zawód nauczyciel - uwarunkowania pracy nauczyciela

Dyrektor szkoły – rola i znaczenie dyrektora dla pracy szkoły

Rola szkoły w społeczności lokalnej

Nierówności edukacyjne i ich konsekwencje

Aspiracje edukacyjne młodzieży

Edukacja a płeć

Szkolnictwo zawodowe - jakie i dla kogo?

Radzymin i Wołomin okiem socjologa – wyjazdowe poznawanie miast, rozpoznanie terenu badania

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 9:50 - 11:25, sala 1209/1210
Danuta Duch-Krzystoszek, Robert Pawlak, Dominika Walczak 43/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek dydaktyczny - główny A
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)