Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie przez sztukę - dziecko widzem i aktorem 10-1S-WSA
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura podstawowa:

Broszkiewicz B., Jarek J., Warsztaty edukacji teatralnej. Teatr dziecięcy, Wrocław 2004, Wydawnictwo Europa.

Dymara B. (red.) Dziecko w świecie sztuki. Świat sztuki dziecka, Kraków 1996, Oficyna Wydawnicza Impuls.

Mikler-Chwastek A. Wychowanie przez sztukę, [w:] Mikler- Chwastek (red.) Obszary wychowania przedszkolnego, Warszawa 2014, Wydawnictwo APS.

Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Program wspomagania rozwoju, wychowania i edukacji starszych przedszkolaków, Warszawa 2007, Wydawnictwo Nowa Era.

Gruszczyk-Kolczyńska (red.) Starsze przedszkolaki, Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu, Kraków 2014, Wydawnictwo Bliżej przedszkola.

Literatura uzupełniająca:

Wojnar I., Wychowanie przez sztukę, Warszawa 1965, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych.

Metody i kryteria oceniania:

Pomiar efektów kształcenia:

Stworzenie programu edukacji teatralnej

Praca na ćwiczeniach

Zakres tematów:

1. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego - Wychowanie przez sztukę - dziecko widzem i aktorem

2. Wzory kulturowe a postawa twórcza

3. Potencjał twórczy dziecka

- odwaga twórcza jako podstawa wychowania i komunikacji językowej

4. Drama i małe formy teatralne w wychowaniu dzieci. Skuteczne metody uczenia dzieci wierszy na pamięć;

- zabawy i zajęcia teatralne w przedszkolu; sposoby ich organizowania

5. Wychowanie muzyczne a możliwości rozwojowe dzieci. Przestrzeganie prawidłowości rozwojowych w rozwijaniu uzdolnień muzycznych dzieci. Zagrożenia wynikające z hałasu. Pląsy i taniec sposobem wyrażania emocji.

6. Spotkanie dzieci ze sztuką: oglądanie dzieł sztuki rozmawianie o tym, co artyści w nich przedstawiają

- rozwijanie dziecięcej wrażliwości na żywe słowo. Ekspresyjne wyrażanie własnych uczuć i przeżyć. Działalność plastyczna dzieci w przedszkolu i w domu.

7. Krytyczna analiza gotowych programów edukacji teatralnej; rola we wszechstronnym i wielostronnym rozwoju małego dziecka

Metody dydaktyczne:

Eksponujące, podające, praktyczne, problemowe, aktywizujące.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Maja Wenderlich 14/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)