Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wspomaganie dzieci w rozwoju samodzielności i samoobsługi SP-WSS1
Wykład (WYK) Semestr zimowy 2016/2017

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 5
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

• Mikler-Chwastek A. (2009) Samodzielni w przedszkolu, w: Moje dziecko w przedszkolu, (red.) A. Jegier , Gdańsk.

• Carr J. (1984) Pomoc dziecku upośledzonemu, Warszawa.

• Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2000) Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się, Warszawa.

• Dzierżanka-Wyszyńska A. (1972) Rozwój psychomotorychny małego dziecka, Warszawa.

• Finnie N.R. (1994) Domowa pielęgnacja małego dziecka z porażeniem mózgowym, Warszawa.

• Hundertmarck G. (1993) Uczymy się żyć razem. Niepełnosprawne dzieci w przedszkolu, Warszawa.

• Kielin J. red. (2002) Rozwój daje radość. Terapia dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim, Gdańsk.

Efekty uczenia się:

PEP1_W05 Ma wiedzę o możliwościach dziecka w zakresie radzenia sobie z samoobsługą, kontrolowania przez dzieci zwieraczy i dążenia do tego by być czystym i suchym. W

PEP1_W05 wie, w jaki sposób ocenić kompetencje samoobsługowe dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym.

PEP1_W15 zna zasady organizowania zajęć dla małych dzieci mających na celu wdrażanie ich do samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych.

PEP1_W15 Ma wiedzę o zależnościach między samoobsługą i kształtowaniem zaradności życiowej dzieci

PEP1_W15 Ma rozeznanie w poglądach rodziców w opanowaniu czynności samoobsługowych potrafi ocenić kompetencje samoobsługowe swoich podopiecznych.

potrafi przeprowadzić zajęcia dotyczące wdrażania małych i przedszkolnych dzieci do wykonywania czynności samoobsługowych, higienicznych oraz porządkowych, w tym z udziałem małych nauczycieli.

PEP1_U01 potrafi zaprojektować zajęcia dla rodziców, mające na celu przekazanie im wiedzy z zakresu wspierania samodzielności dzieci.

PEP1_U03 potrafi zaprojektować współpracę z rodzicami dzieci o obniżonych kompetencjach samoobsługowych, higienicznych oraz porządkowych, w tym z udziałem małych nauczycieli.

PEP1_U03 potrafi zaprojektować zajęcia dla rodziców, mające na celu przekazanie im wiedzy z zakresu wspierania samodzielności dzieci.

PEP1_U03 potrafi zaprojektować współpracę z rodzicami dzieci o obniżonych kompetencjach samoobsługowych.

PEP1_K02 ma przekonanie o potrzebie organizowania regularnych zajęć dla dzieci z zakresu samodzielności życiowej.

PEP1_K04 ma świadomość bycia wzorem dla dzieci w zakresie kulturalnego zachowania się i wykonywania czynności samoobsługowych

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlegają zajęcia przeprowadzone w grupie, dotyczące wybranego aspektu samodzielności.

Zakres tematów:

mycie rąk

porządkowanie

ubieranie się

spożywanie posiłków

zasady dobrego zachowania

mycie zębów

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia w grupach

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Anna Mikler-Chwastek 18/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)