Literatura do odrobienia nieobecności (na trzech, czterech bądź pięciu wykładach, dwie nieobecności są dopuszczalne):
1. Brzezińska, A. (2004). Dziecko w badaniach psychologicznych. W: J. Brzeziński i M. Toeplitz-Winiewska (red.), Etyczne dylematy psychologii (s. 193-223). Warszawa: Academica Wyd. SWPS
2. Fronczyk, K. (red.) (2009). Psychometria – podstawowe zagadnienia (rozdz. 2., s. 21-53). Warszawa: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania
3. Gruszczyk-Kolczyńska, E. (red.) (2012). O dzieciach matematycznie uzdolnionych. Książka dla rodziców i nauczycieli (s. 35-54, 70-107). Warszawa: Nowa Era
4. Krasowicz-Kupis, G. (red.) (2009). Diagnoza dysleksji. Najważniejsze problemy (s. 82-124, 164-285). Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.
5. Stemplewska-Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna (rozdz. 2.3.2; rozdz. 2.3.3, rozdz. 2.3.4, rozdz. 2.3.5; s. 62-135). Gdańsk: GWP
Literatura dodatkowa:
1. Bellack, A. S., Hersen, M.. (2010). Diagnoza behawioralna. Podręcznik. Warszawa: ME-KOM.
2. Brzezińska, A. (2004). Dziecko w badaniach psychologicznych. W: J. Brzeziński i M. Toeplitz-Winiewska (red.), Etyczne dylematy psychologii (s. 193-223). Warszawa: Academica Wyd. SWPS
3. Drat-Ruszczak, K (2005). Szkoły i kierunki psychoterapii. W: Drat-Ruszczak, K. i Drążkowska-Zielińska (red.), Podręcznik pomagania. Podstawy pomocy psychologicznej. Szkoły i kierunki psychoterapii (s. 91-136). Warszawa: Wydawnictwo Academica SWPS.
4. Egan, G. (2002). Kompetentne pomaganie (s. 104-130). Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwa.
5. Gruszczyk-Kolczyńska, E. (red.) (2012). O dzieciach matematycznie uzdolnionych. Książka dla rodziców i nauczycieli (s. 35-54, 70-107). Warszawa: Nowa Era
6. Jaworowska, A. (2009). Co polscy psychologowie sądzą o testach. Nowiny Psychologiczne, 1, 5-21
7. Krasowicz-Kupis, G. (red.) (2009). Diagnoza dysleksji. Najważniejsze problemy (82-124, 164-285). Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.
8. Lilienfeld S., O., Wood J., M., Garb H., N. (2002). Status naukowy technik projekcyjnych. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
9. McWilliams, N. (2009). Po co diagnozować? Psychoanalityczna diagnoza charakteru. W: N. McWilliams, Diagnoza psychoanalityczna (s. 33-63). Gdańsk: GWP.
10. Paluchowski, Wł., J. (2006). Diagnoza psychologiczna. Podejście ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
11. Pasikowski, T. (2008). Metody stosowane w psychologicznej diagnozie klinicznej. W: H. Sęk (red.), Psychologia kliniczna (s. 213-230). Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN.
12. Pasikowski, t., Sęk, H. (2008a). Psychologiczna diagnoza kliniczna – etapy postępowania diagnostycznego a wynik diagnozy. W: H. Sęk (red.), Psychologia kliniczna (s. 193-212). Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN.
13. Rola, J. (2002). Metody pomiaru depresji u dzieci. W: J. Rola i M. Zalewska (red.), Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej dziecka (s. 120-136). Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej
14. Stemplewska-Żakowicz, K, Paluchowski, WŁ. J. (2008). Podstawy diagnozy psychologicznej. W: J. Strelau i D. Doliński (red.). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 2 (s. 25-94). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
15. Szustrowa T. (1993). Osobowość - jako przedmiot diagnozy psychologicznej. Wyd. UW. Warszawa
16. Szustrowa T. (1991). Swobodne techniki diagnostyczne. Warszawa: Wyd. UW. W: Stemplewska, K., Krejtz, K. (2005). Wywiad psychologiczny. (cz. 1). Wywiad jako postępowanie badawcze. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP
17. Wiejak, K. Krasowicz-Kupis, G. (red.) (2011). Kliniczne zastosowania skal inteligencji D. Wechslera. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.
|