Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Proces uczenia się dzieci w domu, żłobku i przedszkolu 10-1S-PUZ
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 5
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Gruszczyk- Kolczyńska E., (red). Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu, Wydawnictwo Bliżej Przedszkola, Kraków 2014.

Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć, Wydawnictwo Bliżej Przedszkola, Kraków 2012.

Gruszczyk- Kolczyńska E., Zielińska E. Program wspomagania i edukacji starszych przedszkolaków, Wydawnictwo Nowa Era, Warszawa 2010.

Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków, WSiP, Warszawa 2004.

Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole, Wydawnictwo Edukacja Polska, Warszawa 2009.

Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się. Książka dla rodziców, terapeutów i nauczycielek przedszkola, WSiP, Warszawa 2004.

Kielar-Turska M., Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata,

WSiP, Warszawa 1992.

Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007

Metody i kryteria oceniania:

kolokwium zaliczeniowe, prezentacje multimedialne, esej

Zakres tematów:

1. Proces uczenia się dzieci;

-wspomaganie rozwoju, wychowanie i kształcenie dzieci,

-zamierzony i niezamierzony proces uczenia się (korzyści i niebezpieczeństwa),

- dziecięce poczucie sprawstwa.

2.Organizowanie zabawy maluchów oraz uświadomienie jej znaczącej roli w procesie uczenia się:

-zabawy dowolne (spontaniczne),

-zabawy tematyczne,

-różne sposoby wzbogacania i wydłużania czasu trwania dziecięcych zabaw.

3. Różne sposoby kierowania procesem uczenia się dzieci;

-wspomaganie dzieci w skupianiu uwagi, zapamiętywaniu, rozwijanie pamięci wzrokowej, gospodarowanie zasobami poznawczymi.

4. Czynności samoobsługowe, które wpływają na dynamikę rozwoju umysłowego dzieci.

5. Efektywna współpraca z rodzicami.

Metody dydaktyczne:

Eksponujące, podające, praktyczne, problemowe, aktywizujące.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Maja Wenderlich-Pintal 13/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.