Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rozwój prawidłowy i zaburzony dzieci 10-1S-RPZ1
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2016/2017

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

• Bogdanowicz M. (1994), O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu. Odpowiedzi na pytania rodziców i nauczycieli. Lubin.

• Bogdanowicz M. (2008), Portrety nie tylko sławnych osób z dysleksją, Gdańsk.

• Davis R.D., Braun E.M. (2001), Dar dysleksji, Poznań.

• Gruszczyk-Kolczyńska E. , Zielińska E. (1992), Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, Warszawa.

• Hallowell E., Ratey J.J. (2004), W świecie ADHD, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań.

• Kozłowska A. (1984), Zaburzenia emocjonalne u dzieci w wieku przedszkolnym, WSiP, Warszawa.

• Nartowska H. (1986), Wychowanie dziecka nadpobudliwego, Wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa.

• Nartowska H. (1999), Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo, PZWS, Warszawa.

• Olechnowicz H. (2004), Wokół autyzmu. Fakty, skojarzenia, refleksje, WSiP, Warszawa.

• Opolska T., Potempska E. (1999), Dziecko nadpobudliwe. Program korekcji zachowań, CMPP-P MEN, Warszawa.

• Popielarska A. (1989), Psychologia wieku rozwojowego, Warszawa.

• Radochoński M. (2001),Podstawy psychopatologii dla pedagogów, Rzeszów.

• Skibińska H. (2001), Praca korekcyjno-kompensacyjna z dziećmi z trudnościami w pisaniu i czytaniu, Bydgoszcz.

• Spionek H, (1985), Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne, PWN, Warszawa.

• Spionek H. (1985), Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne, Warszawa.

• Wolańczyk T. (1999), Zespół nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci, Komitet Ochrony Praw Dziecka, Warszawa.

• Zakrzewska B. (1996), I Ty będziesz dobrze czytać, Warszawa.

• Zakrzewska B. (1996), Trudności w czytaniu i pisaniu. Modle ćwiczeń, Warszawa.

• Ziemska M (1980), Postawy rodzicielskie i ich wpływ na osobowość dziecka, w: Rodzina i dziecko, PWN, Warszawa.

Efekty uczenia się:

PEP1_W04 Rozumie stałe następstwo okresów roz-wojowych dziecka Zna przebieg rozwoju dziecka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji (kry-teria, charakterystyki) ze szczególnym uwzględnieniem zmian w rozwoju inte-lektualnym, emocjonalnym i społecznym.

PEP1_W05 Rozumie rolę czynników zaburzających rozwój, różnicuje rozwój prawidłowy i zaburzony. Orientuje się w profilaktyce zaburzeń rozwojowych u dzieci. Na podstawie obserwacji i analizy zacho-wania dzieci potrafi dostrzec przejawy rozwoju prawidłowego i zaburzonego. Na podstawie obserwacji i analizy zacho-wania dzieci potrafi dostrzec przejawy rozwoju prawidłowego i zaburzonego.

PEP1_K03 Ma świadomość odpowiedzialności za rozwój dzieci oraz działania pedagogicz-ne, jakie podejmuje

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlega praca pisemna

Zakres tematów:

Rozwój dziecka w 1 roku życia

Rozwój dziecka w 2 roku życia

Rozwój dziecka w 3 roku życia

Rozwój dziecka w 4 roku życia

Rozwój dziecka w 5 roku życia

Rozwój dziecka w 6 roku życia

Metody dydaktyczne:

prezentacje na temat prawidłowości i wybranych zaburzeń rozwoju małych dzieci

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 13:30 - 15:05, Obiekt Czerniakowska, sala 6a
Anna Mikler-Chwastek 28/ szczegóły
2 każdy wtorek, 8:00 - 9:35, Obiekt Czerniakowska, sala 6a
każdy wtorek, 8:00 - 9:35, Budynek dydaktyczny - główny A, sala 1073/1074
Anna Mikler-Chwastek 26/ szczegóły
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)