Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika zabawy 10-1F-PEZ
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2016/2017

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Kędzior- Niczyporuk E. red. „Wprowadzenie do pedagogiki zabawy” Wydawnictwo KLANZA Lublin 2003

Kędzior- Niczyporuk E. red. „O metodzie Klanzy. Teoria i praktyka ” Wydawnictwo KLANZA Lublin 2010

Baer U.: Gry dyskusyjne. Wydawnictwo KLANZA

Reichel R., Rabenstein R., Thanhoffer M., Grupa i ruch. Wydawnictwo KLANZA

Pacewicz A.. (red.) Psychologiczne gry i ćwiczenia grupowe.

Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania. Kraków 1998

Tokarczuk O. (red.) Grupa bawi się i pracuje.

UNUS Bowkett S. „Wyobraź sobie, że…” WSIP

Griesbeck J. „Zabawy dla grup” Wydawnictwo Jedność

Hamer H. „Klucz do efektywności nauczania- poradnik dla nauczycieli”Wydawnictwo Veda

Taraszkiewicz M. „Jak uczyć lepiej?” CODN,

Thanhoffer M., Reichel R., Rabenstein R. „Nauczanie kreatywne“. Wydawnictwo KLANZA

Tokarczuk O. (red.) Grupa bawi się i pracuje.

UNUS „Porządek i przygoda. Lekcje twórczości”. WSIP

Vopel K. „Poradnik dla prowadzących grupy”. Wydawnictwo Jedność, Vopel K.W. „Zabawy interakcyjne”, Wyd. Jedność

Vopel K. „Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży”. Wydawnictwo Jedność

Fleming I. „Zabawy na chwilkę” Wydawnictwo Jedność,

Fleming I. „Zabawy na uspokojenie” Wydawnictwo Jedność,

Fleming I. „Zabawy na wspołpracę” Wydawnictwo Jedność,

Fleming I. „Zabawy na spostrzeganie” Wydawnictwo Jedność,

Storms G. „Gry przy muzyce”

Akademos Płyta: Tańce dla grupy. Opis: Tańce i zabawy dla grupy. Wyd. KLANZA

Metody i kryteria oceniania:

Warunki uzyskania oceny bardzo dobrej

Aktywna obecność na zajęciach.

Regulaminowa obecność na zajęciach w semestrze.

Terminowe dostarczanie zadanych prac.

Bardzo dobra ocena katalogu metod.

Bardzo dobra lub dobra ocena ze sprawdzianu wiedzy.

Zakres tematów:

Zasady zawierania kontraktu grupowego oraz reguły jego przestrzegania.

Omówienia poznanych metod -tworzenie katalogu metod, dostosowywanie znanych metod do potrzeb konkretnej grupy.

Teoretyczne podstawy pedagogiki zabawy- źródła, definicja, cele.

Metody i techniki pedagogiki zabawy- metody ułatwiające integrację grupy (szybkie poznanie imion, poznanie nowego otoczenia), budujące zaufanie w grupie, ułatwiające sytuacje początkowe, ćwiczenia umożliwiające samopoznanie i poznanie innych, gry dydaktyczne i symulacyjne ułatwiające rozpoznanie problemu, jego uwarunkowań, metody ułatwiające wymianę myśli, gry dyskusyjne, zabawy rozluźniające, odprężające, oparte o ruch, taniec, gest, metody informacji zwrotnej, ułatwiające opracowanie tematu, integrujące duże grupy, umożliwiające wszystkim wspólną aktywna zabawę, bez rywalizacji, proste techniki plastyczne.

Międzynarodowy ruch animacyjny „Spielmobile”.

Działalność Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 9:50 - 11:25, sala 6a
Grażyna Hennel 26/ szczegóły
2 każdy wtorek, 9:50 - 11:25, sala 6a
Grażyna Hennel 23/ szczegóły
3 każdy wtorek, 11:40 - 13:15, sala 6a
Grażyna Hennel 21/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Obiekt Czerniakowska
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)