Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Organizacja kształcenia zintegrowanego 10-1S-OKZ
Wykład (WYK) Semestr letni dla niestacjnarnych 2015/2016

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Cichocki A. (red.), Edukacja elementarna szansą nowej jakości wychowania, Trans Humana, Białystok 2005

Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, ZW SFS, Kielce 2000

Duraj-Nowakowa K., Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej, IMPULS, Kraków 1998

Dzierzgowska I., Jak uczyc metodami aktywnymi, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2007

Klus– Stańska D., Szczepska- Pustkowska M.; Pedagogika wczesnoszkolna- dyskursy, problemy, rozwiązania,. WAiP. Warszawa 2009

Klus – Stańska D., Nowicka M.: Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej. WSiP, Warszawa 2005.

Sowińska H., Michalak R., Edukacja elementarna jako strategia zmian rozwojowych dziecka, Impuls, Kraków 2004

Żytko M. (red), Kształcenie zintegrowane. Problemy teorii i praktyki, Wyd. „Żak”, Warszawa 2002

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Krzyżewska J., Aktywizujące metody i techniki w edukacji, I i II cz. Suwałki 2000/ 2001

Niemierko B.; Pomiar wyników kształcenia, WSiP, Warszawa 1999

Sowińska H., Michalak R.: Edukacja elementarna jako strategia zmian rozwojowych dziecka. Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2004.

Sowińska H. (red.); Integracja w pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, Poznań 1993

Metody i kryteria oceniania:

Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin ustny

Zakres tematów:

Podstawowe założenia koncepcji kształcenia zintegrowanego i organizowanie procesu edukacyjnego zgodnie z tymi założeniami

• Pojęcia i najważniejsze definicje związane z organizacją kształcenia zintegrowanego (integracja, korelacja, nauczanie zintegrowane itp.).

• Tradycje kształcenia zintegrowanego w edukacji wczesnoszkolnej, koncepcje pedagogiczne i ich wpływ na rozwój teorii i metodyki kształcenia zintegrowanego.

• Cele i zadania kształcenia zintegrowanego w świetle organizacji wychowania i nauczania dzieci w młodszym wieku szkolnym.

• Płaszczyzny integracji, ich teoretyczne i praktyczne podstawy.

• Metody i formy pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym (zgodnie z koncepcją kształcenia zintegrowanego) - aktywizujące metody nauczania, ich zastosowanie w procesie wspomagania rozwoju małych uczniów, np. metoda projektu

• Założenia integracji w Podstawie Programowej dla I etapu nauczania.

• Programy edukacji wczesnoszkolnej, podręczniki i pomoce dydaktyczne – wybrane aspekty/ zasady organizowania zajęć zintegrowanych

• Teoretyczne i praktyczne problemy diagnozowania oraz oceniania opisowego osiągnięć edukacyjnych uczniów w klasach 1-3.

• Różne aspekty i obszary pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, np. współpraca z rodzicami, organizowanie wycieczek, spacerów, współpraca ze specjalistami, itp.

Metody dydaktyczne:

Metody nauczania: wykład, dyskusja, pogadanka, analiza dokumentów,

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Beata Szurowska 67/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)