Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza i terapia dziecka z trudnościami w opanowaniu umiejętności językowych 10-4S-DIP1
Ćwiczenia (CW) Semestr letni dla niestacjnarnych 2015/2016

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Baran J., Co robić, żeby dziecko sprawniej czytało i pisało, a dorosły przetrwał. Opracowanie dla terapeutów i rodziców, Gdańsk 2009.

Bogdanowicz M., Ryzyko specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu: dysleksji, dysortografii i dysgrafii: Skala Ryzyka Dysleksji wraz z normami dla klas I i II, Gdańsk 2011.

Górniewicz E., Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci, Olsztyn 2000.

Mickiewicz J., Dysleksja rozwojowa: podstawy diagnozy i terapii, Toruń 2011.

Efekty uczenia się:

PE2_U02 potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych w pracy z dziećmi z trudnościami w uczeniu się

PE2_U13 potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne z zakresu pedagogiki korekcyjnej

PE2_K02 jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie wczesnej edukacji i pedagogiki korekcyjnej; angażuje się we współpracę w toku rozwiązywania problemów edukacyjnych

PE2_K07 jest wrażliwy na problemy edukacyjne dzieci z trudnościami w uczeniu się, gotowy do komunikowania się z otoczeniem, w tym rodzicami dzieci oraz innymi osobami nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach

i organizacjach realizujących działania pedagogiczne, np. naukowym kole studenckim

---------------------------------

PE2_U02 Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, i terapeutycznych, związanych z diagnozą i terapią dziecka z trudnościami w opanowaniu umiejętności językowych, a także projektowaniem pracy pedagogicznej na etapie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej

PE2_U07 Ma pogłębione umiejętności obserwowania i diagnozowania trudności dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym w

opanowywaniu umiejętności językowych

PE2_U13 Potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne z zakresu diagnozy i terapii trudności dziecka w opanowywaniu umiejętności językowych

PE2_K02 Jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie diagnozy i terapii dziecka z trudnościami w opanowaniu umiejętności językowych

PE2_K07 Jest wrażliwy na problemy edukacyjne dzieci z trudnościami w opanowywaniu umiejętności językowych, gotowy do komunikowania się z otoczeniem, w tym rodzicami dzieci oraz innymi osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne, np. naukowym kole studenckim

Metody i kryteria oceniania:

Sposób pomiaru

Ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć. Ocena koncepcji projektów praktycznych i działań pedagogicznych. Egzamin pisemny.

Zakres tematów:

Ćwiczenia funkcji leżących u podłoża czytania i pisania na materiale nieliterowym – etap przygotowawczy terapii oraz ćwiczenia umiejętności czytania i pisana na materiale literowym – etap pracy właściwej.

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia:

Zajęcia prowadzone są następującymi metodami kształcenia: dyskusja, prezentacje multimedialne w wykonaniu wykładowcy, gry dydaktyczne, puzzle, praca z tekstem, tj. czytanie tekstu metodą „5 kroków” oraz głośne czytanie, metoda przypadków.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Katarzyna Pardej 29/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Katarzyna Pardej 31/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)