Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy z uczniem w grupie zróżnicowanej 10-5S-MPG
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2015/2016

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

2. Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna. Przewodnik: Jak organizować edukację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? MEN, Warszawa 2010.

3. Flis, R., Specyfika postępowania z uczniami w klasach integracyjnych, IBnD.

4. Rozporządzenie MEN z dn. 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562, z późn. zm.) ze zmianami wprowadzonymi rozporządzeniem zmieniającym rozporządzenie z dn. 20 sierpnia 2010 r. (Dz. U. Nr 156, poz. 1046) oraz z dn. 17 listopada 2010 r. (Dz. U. Nr 228, poz. 1491).

5. Rozporządzenia MEN z dn. 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, (opublikowane w Dz. U. Nr 4, poz. 17 w dn. 15 stycznia 2009 r.), załączniki: 2, 3, 4.

6. Reid J, Forrestal P, Cook J; " Uczenie się w małych grupach w klasie "; WSiP, W-wa 1996

Metody i kryteria oceniania:

prezentacje, projekty, praca z tekstem

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 45

Przygotowanie się do zajęć, lektury 40

Przygotowanie się do egzaminu 20

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 20

Inne formy -

Sumaryczna liczba punktów ECTS 6

Zakres tematów:

Ćwiczenia:

1. Analiza podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych i gimnazjów pod kątem dostosowania zawartych w niej treści do zróżnicowanych potrzeb uczniów.

2. Analiza przykładowego programu nauczania (jego celów lub planowanych efektów) pod kątem trudności w jego realizacji przez uczniów o specjalnych bądź specyficznych potrzebach edukacyjnych.

3. Zadania nauczyciela w kształceniu włączającym. Zespół wspierający i zasady dobrej współpracy. Współpraca z rodzicami.

4. Organizacja klasy w kształceniu włączającym z uwzględnieniem klimatu klasy. Elastyczność doboru i stosowania metod w kształceniu włączającym.

5. Omówienie wybranych metod aktywizujących krąg praca w małych grupach (zasady doboru par i grup oraz różne techniki pracy grupowej) rysunek, linia czasu. gry i zabawy dydaktyczne, burza mózgów, dyskusja, za i przeciw”, drama, metoda projektów, mapa pojęciowa, meta plan, piramida priorytetów.

6. Rola współpracy i wsparcia rówieśniczego w kształceniu włączającym. Dostosowanie form i warunków sprawdzania wiedzy

i umiejętności do zdiagnozowanych u uczniów zaburzeń.

7. Ocenianie i motywowanie uczniów, umiejętne stosowanie pochwał.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 15:20 - 16:55, sala 1204
Anna Bielak-Bajda 20/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek dydaktyczny - główny A
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)