Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody zabawowe w edukacji dziecka 10-1S-MZE
Laboratorium/warsztaty (LAB) Semestr zimowy 2015/2016

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

*Weston D. Ch., Weston M. S., Co dzień mądrzejsze – 365 gier I zabaw kształtujących wrażliwość I inteligencję emocjonalną dziecka, Prószyński i S-ka, Warszawa 2002

*Fleming I., Po prostu zaczynamy – praktyczne porady z pedagogiki zabawy, Wyd. JEDNOŚĆ", Kielce 1999 *Klaus W. Y., Umiejętność współpracy w grupach - zabawy i improwizacje, JEDNOŚĆ", Kielce 1999 *Pancewicz A. (red), Psychologiczne gry i ćwiczenia grupowe, Wyd IBE, Warszawa 1991

*Stroms G., 100 nowych gier muzycznych, Wydawnictwo KLANZA 1999

*Jachimska M. (red), Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych, wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 1994, cz. I

*Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych , wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 2000, cz.II

*Faber A., Mazlish E., Jak mówić żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać aby dzieci do nas mówiły, Media Rodzina of Poznań INc, Poznań 1993

*Faber A., Mazlish E., Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, by samemu żyć z godnością, Media Rodzina of Poznań INc, Poznań 1993

*Nęcka E., Trening twórczości, Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Warszawa 1992 Wiertsem H, 100 gier ruchowych Wydawnictwo KLANZA 1999.

Metody i kryteria oceniania:

1. Aktywny udział w ćwiczeniach proponowanych podczas zajęć

2. Przygotowanie scenariusza zajęć z wykorzystaniem poznanych metod zabawowych

3. Napisanie bajki psychoedukacyjnej

4. Przeprowadzenie jednej zabawy

Zakres tematów:

(4h) Świat emocji. Jak pomóc dzieciom, aby potrafiły wyrażać własne uczucia. Zabawy wzmacniające postawy prospołeczne u dzieci. (2h)Chusta Klanzy. Zabawy integrujące. Zabawy rozwijające współzawodnictwo. Zabawy rozwijające poczucie zaufania w grupie. (2h)Ćwiczenia integracyjne dla dzieci metodą Weroniki Sherborne. Rozwijanie inicjatywy i aktywności w zabawie. Rozwijanie poprzez ruch świadomości własnego ciała, przestrzeni oraz działania w niej. Doznawanie przyjemności i radości poprzez bliski kontakt dzieci. (2h)Ćwiczenia relaksacyjne Czym jest stres. Jak Radzic sobie ze stresem. Ćwiczenia relaksacyjne. (4h) Drama. Czym jest drama. Czym drama różni się od teatru. Scenariusz dramy w oparciu o Małego księcia. (4h) Bajko terapia jako metoda mówiąca o trudnych sprawach językiem dziecka. Bajki relaksacyjne, psychoedukacyjne. (2h) Metoda kinestezji ruchu. Zestaw ćwiczeń rozwijających sprawności półkul mózgowych, myślenia, spostrzegania. (2h) Gry i zabawy wzmacniające poczucie empatii u dzieci. Ludzie z plakatów. Każdy gotuje ryż. Antena empatii. W twoich butach. Myślenie na głos. (2h)Gry i zabawy rozwijające kreatywność. W nowych ramach. Wypuszczona para. Kartoteka gotowych rozwiązań. Zobrazuj to. Dziesięć pomysłów na zabawę z poduszkami(2h) Gry i zabawy rozwijające zdolności poznawcze: pamięć, spostrzeganie Szpieg. Perskie oko. Zaczarowane miasto. Morderca. Tik-Tak. Guffi. Trzy scenki z jednego miasta. Miejsce po mojej prawej stronie jest puste. Książę – Zamek.(2h) Zabawy rozwijające zdolności manualne.

Metody dydaktyczne:

Metoda warsztatowa, dyskusja

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 11:40 - 13:15, Obiekt Czerniakowska, sala 6
Edyta Nowosielska 29/ szczegóły
2 każdy wtorek, 13:30 - 15:05, Budynek dydaktyczny - główny A, sala 1010
Anna Witkowska-Tomaszewska 28/ szczegóły
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)