Literatura: |
Literatura obowiązkowa
Łaszczyk J., Psychologiczne i społeczne zagrożenia związane z zastosowaniem mediów i technologii informacyjnej w edukacji, [W:] Pedagogika @ środki informatyczne i media w edukacji, „Impuls”, Warszawa - Kraków 2005
Tanaś M., Edukacyjne zastosowanie komputerów, Wyd. Żak, Warszawa 1997.
Literatura uzupełniająca
Zaczyński P. Wł. Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa 1995.
Apanowicz J., Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej, Wyd. Difin, Warszawa 2005.
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie ,,Żak”, Warszawa 2001.
|
Efekty uczenia się: |
POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
WIEDZA
- ocena wypowiedzi ustnych
UMIEJĘTNOŚCI
- ocena wykonanych prac i powierzonych zadań
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
- sposób prowadzenia dyskusji, stosunek do innych osób w grupie, kultura wypowiedzi
|
Metody i kryteria oceniania: |
KRYTERIA OCENIANIA
Ocena wypowiedzi ustnej i zaangażowanie podczas dyskusji
Jakość przygotowanej prezentacji i sposób jej przedstawienia przed grupą
OCENA
Dostateczna - 100 procent obecności, dobra i bardzo dobra w zależności od jakości wykonanego zadania
KRYTERIA OCENIANIA
Ocena wypowiedzi ustnej i zaangażowanie podczas dyskusji
Jakość przygotowanej prezentacji i sposób jej przedstawienia przed grupą
OCENA
Dostateczna - 100 procent obecności, dobra i bardzo dobra w zależności od jakości wykonanego zadania
|
Zakres tematów: |
Treści wykładów i ćwiczeń:
1. Przydatność komputera w przygotowaniu i prowadzeniu badan naukowych w naukach pedagogicznych
2. Przygotowanie koncepcji badań z zastosowaniem komputera
3. Wykorzystanie komputera w badaniach ilościowych i jakościowych
4. Komputer i Internet w badaniach cyberprzestrzeni
5. Analiza i interpretacja informacji z Internetu
6. Transfer wiedzy a własność intelektualna i prawo autorskie
7. Przydatność komputera w analizie wyników badań
8. Wymogi edytorskie, techniczne i estetyczne prac kwalifikacyjnych
9. Zagadnienia metodologiczne związane z badaniami ilościowymi i jakościowymi.
10. Analiza wyników badań
|