LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
Łukaszewicz, R. (2002.) Studia nad alternatywami w edukacji. Wrocław : Fundacja Wolne Inicjatywy Edukacyjne.
Śliwerski, B. (2001). Edukacja pod prąd. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls".
Śliwerski, B. (2009). Teoretyczne podstawy edukacji alternatywnej. Kraków: Impuls.
Kwieciński, Z. (2000). Alternatywy myślenia o/dla edukacji. Warszawa: IBE.
Śliwierski, B. (red. 2000). Pedagogika alternatywna. Dylematy teorii. Kraków: Impuls
Okoń, W. (1997). Dziesięć Szkół Alternatywnych. Warszawa: WSiP.
Sajdak, A. (2008). Edukacja kreatywna. Kraków: WAM
Melosik, Z., Śliwerski, B. (2010). Edukacja alternatywna w XXI wieku. Kraków: Impuls.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
Brzezińska, R., Brzeziński, A. (2012). Idee angielskiej wolnej szkoły Summerhill w polskich egzemplifikacjach. Łódź: Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna.
Budajczak, M. (2002). Edukacja domowa: społeczne konteksty kształcenia się w rodzinnym gronie, poza instytucjonalnym środowiskiem szkoły. Rys-Studio.
Figiel, M. (2001). Szkoły autorskie w Polsce. Realizacje edukacyjnych utopii. Kraków: Impuls.
Gribble, D. (2005). Edukacja w wolności: w poszukiwaniu idealnego systemu kształcenia. Kraków: Impuls.
Łukaszewicz, R. (1997). Szkoła jako kawałek innego świata. - Wrocław: Fundacja Wolne Inicjatywy Edukacyjne.
Łukaszewicz, R. (2005). Inne drogi edukacji: kolonie twórczych wspólnot. Wrocław: Fundacja Wolne Inicjatywy Edukacyjne.
Łukaszewicz, R. (2010). Wrocławska Szkoła Przyszłości: dla duchowości, dla wyobraźni, dla praktyki : ...z nieoczekiwaną przypowieścią autobiograficzną. Wrocław: Fundacja Wolne Inicjatywy Edukacyjne.
Murzyn, A. (2014). Wokół Kena Robinsona kreatywnego myślenia o edukacji. Kraków: Impuls.
Nalaskowski, A. (2013). Ortodoksja i chaos. Kraków: Impuls.
Schoenebeck, H. (2009). Antypedagogika w dialogu. Kraków: Impuls.
Schoenebeck, H. (2009). Jaka może być szkoła. Impuls: Kraków.
Zakrzewska, Marzena. Red. (2009). Edukacja domowa w Polsce : teoria i praktyka. Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna "Adam".
|