Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kształtowanie umiejętności samoobsługowych – metodyka 10-1S-KUS1
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2015/2016

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

• Mikler-Chwastek A. (2009) Samodzielni w przedszkolu, w: Moje dziecko w przedszkolu, (red.) A. Jegier , Gdańsk.

• Carr J. (1984) Pomoc dziecku upośledzonemu, Warszawa.

• Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2000) Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się, Warszawa.

• Dzierżanka-Wyszyńska A. (1972) Rozwój psychomotorychny małego dziecka, Warszawa.

• Finnie N.R. (1994) Domowa pielęgnacja małego dziecka z porażeniem mózgowym, Warszawa.

• Hundertmarck G. (1993) Uczymy się żyć razem. Niepełnosprawne dzieci w przedszkolu, Warszawa.

• Kielin J. red. (2002) Rozwój daje radość. Terapia dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim, Gdańsk.

Efekty uczenia się:

Ma wiedzę o możliwościach dziecka w zakresie radzenia sobie z samoobsługą, kontrolowania przez dzieci zwieraczy i dążenia do tego by być czystym i suchym

wie, w jaki sposób ocenić kompetencje samoobsługowe dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym

zna zasady organizowania zajęć dla małych dzieci mających na celu wdrażanie ich do samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych.

Ma wiedzę o zależnościach między samoobsługą i kształtowaniem zaradności życiowej dzieci

Ma rozeznanie w poglądach rodziców w opanowaniu czynności samoobsługowych potrafi ocenić kompetencje samoobsługowe swoich podopiecznych.

potrafi przeprowadzić zajęcia dotyczące wdrażania małych i przedszkolnych dzieci do wykonywania czynności samoobsługowych, higienicznych oraz porządkowych, w tym z udziałem małych nauczycieli.

potrafi zaprojektować zajęcia dla rodziców, mające na celu przekazanie im wiedzy z zakresu wspierania samodzielności dzieci.

potrafi zaprojektować współpracę z rodzicami dzieci o obniżonych kompetencjach samoobsługowych.

ma przekonanie o potrzebie organizowania regularnych zajęć dla dzieci z zakresu samodzielności życiowej.

Ma świadomość bycia wzorem dla dzieci w zakresie kulturalnego zachowania się i wykonywania czynności samoobsługowych

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlegają zajęcia przeprowadzone w grupie, dotyczące wybranego aspektu samodzielności.

Zakres tematów:

Ocenie podlegają zajęcia przeprowadzone w grupie, dotyczące wybranego aspektu samodzielności.

Metody dydaktyczne:

prezentacja multimedialna, realizacja zajęć z dziećmi, rozmowa kierowana

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 11:40 - 13:15, sala 117
Anna Mikler-Chwastek 23/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Obiekt Czerniakowska
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)