Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Żłobek i przedszkole – organizacja i działalność pedagogiczna 10-1S-ZPO
Wykład (WYK) Semestr letni 2015/2016

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Rościszewska-Woźniak M. (2012), Standardy jakości opieki i wspierania rozwoju dzieci do lat 3 - żłobek, Fundacja Rozwoju Dzieci im. J.A. Komeńskiego, Warszawa.

Rościszewska-Woźniak M. (2012), Standardy jakości opieki i wspierania rozwoju dzieci do lat 3 - dzienny opiekun, Fundacja Rozwoju Dzieci im. J.A. Komeńskiego, Warszawa.

Rościszewska-Woźniak M. (2012), Standardy jakości opieki i wspierania rozwoju dzieci do lat 3 - Klub dziecięcy, Fundacja Rozwoju Dzieci im. J.A. Komeńskiego, Warszawa.

USTAWA z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. 2011 Nr 45 poz. 235).

Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.).

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2011r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół ( Dz. U. z 2001r. Nr 61,poz. 624 z późn. zm.).

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 sierpnia 2013r. zmieniające rozporządzenie w sprawie organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012r.. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.

Efekty uczenia się:

posiada wiedzę z zakresu organizacji pracy placówek publicznych i niepublicznych typu żłobek i przedszkole, punkt przedszkolny, Klub dziecięcy, oddział przedszkolny w szkole.

posiada wiedzę z zakresu podstaw prawnych dotyczących funkcjonowania wyżej wymienionych placówek.

Zna możliwości i ograniczenia pedagogiczne w przedszkolach rodzynkowych i w przedszkolach o grupach jednorodnych wiekowo

wie, z jakimi placówkami współpracują żłobki i przedszkola i zna zasady współpracy.

rozumie potrzebę współpracy z rodzicami swoich podopiecznych oraz innymi pracownikami placówki.

Identyfikuje się z rolą dziecięcego pedagoga w żłobku i przedszkolu.

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot jest zaliczony po napisaniu egzaminu z treści zajęć.

Zakres tematów:

Podstawy prawne organizacji żłobków i przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego.

Organizacja działalności żłobka:

- zadania placówki,

- organizacja pracy,

- personel,

- pomoc psychologiczno-pedagogiczna,

- współpraca z rodziną.

Organizacja działalności przedszkola:

- zadania placówki,

- organizacja pracy,

- personel,

- pomoc psychologiczno-pedagogiczna,

- współpraca z rodziną.

Metody dydaktyczne:

wykład konwencjonalny, dyskusja, rozmowa kierowana,

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 13:30 - 15:05, sala 6a
Anna Mikler-Chwastek 22/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Obiekt Czerniakowska
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)