Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Organizacja procesu uczenia się w przedszkolu i szkole 10-1S-OPU
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2015/2016

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

• Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.

• Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008 r. Załącznik 1 – Podstawa programowa.

• Bogdanowicz M., Metoda dobrego startu (różne opracowania).

• Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się. Książka dla rodziców, terapeutów i nauczycielek przedszkola, WSiP, Warszawa 2004.

• Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków. Książka dla rodziców, terapeutów i nauczycieli przedszkola, WSiP, Warszawa 2004.

• Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które niebawem rozpoczną naukę w szkole. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego i kształtowaniu ważnych umiejętności, Wydawnictwo Edukacja Polska, Warszawa 2009.

• Florek A., Dziecko w grupie. Wychowanie w grupie integracyjnej zróżnicowanej wiekowo, Pedagog, Warszawa 2010

• Morreale S. P., Spitzberg B. H., Barge J. K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN, Warszawa 2011.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu Student będzie wiedział w jaki sposób wygląda proces uczenia się na terenie przedszkola i szkoły. Będzie potrafił zastosować różne metody wspierające opanowanie i zapamiętanie nowych treści. Dowie się, w jaki sposób dobrać wzmocnienia

i rodzaj wyciąganych konsekwencji, aby wzmocnić proces uczenia się dzieci na różnych etapach edukacji. A także pozna psychologiczne aspekty funkcjonowania w roli ucznia, nauczyciela i rodzica.

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot będzie zaliczony na podstawie prezentacji przygotowanej i prezentowanej przez kilkuosobową grupę studentów podczas zajęć.

Zakres tematów:

Metoda Integracji Sensorycznej

Metoda Weroniki Sherborne

Metoda Dobrego Startu

Szkolne metody aktywizujące

Metoda P. Dennisona

Metoda K. Orffa

Metody dydaktyczne:

Pogadanka, dyskusja, praca z książką, pokaz multimedialny, zajęcia praktyczne.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 11:40 - 13:15, sala 114
Anna Mikler-Chwastek 28/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Obiekt Czerniakowska
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)