Literatura obowiązkowa i uzupełniająca:
1. Bałutowski D., Jak oglądać filmy z młodzieżą, Warszawa 2010
2. Bloomquist M.l., Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi, WUJ, Kraków 2011
3. Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji, dysortografii i dysgrafii, Warszawa 2011
4. Barkley Russell A., ADHD. Podjąć wyzwanie, Poznań 2009
5. Bernau S., ADHD u dorosłych, Kraków 2007
6. Bobkowicz – Lewartowska L., Autyzm dziecięcy. Zagadnienia diagnozy i terapii, Kraków 2005
7. Całusińska M., Malinowski W., Trening umiejętności wychowawczych, GWP, Sopot 2012
8. Cieszyńska J., Korendo M., Wczesna interwencja terapeutyczna, Kraków 2007
9. Corey G., Corey M., Grupy, Warszawa 2003
10. Corey G., Teoria i praktyka poradnictwa i psychoterapii, Poznań 2005
11. Cotugno A.J., Terapia grupowa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Warszawa 2010
12. Cybis N., Drop E., Rowinski t., Cieciuch J., Uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych, Warszawa 2013
13. Cytowska, B. Winczura (red.) – „Dziecko z zaburzeniami w rozwoju. Konteksty diagnostyczne i terapeutyczne” wydawnictwo Kraków 2006
14. Cytowska B., Winczura B., Stawarski A., Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju, Kraków 2008
15. Fijewski P., Jak rozwinąć skrzydła, WAB, Warszawa 2005
16. Forehand R., Long N., Jak wychowywać uparte dziecko, Warszawa 2010
17. Geldard K., Skuteczne interwencje w pracy z młodymi ludźmi grup ryzyka, Warszawa 2010
18. Geldard K., Geldard D., Jak pracować z dziecięcymi grupami terapeutycznymi, Gdańsk 2005
19. Geldard K., Geldard D., Rozmowa która pomaga, Gdańsk 2005
20. Gaś Z., Psychoprofilaktyka. Procedury konstruowania programów wczesnej interwencji, Lublin 2000
21. Gmurzyńska E., Morek R., Mediacje. Teoria i praktyka, Warszawa 2014
22. Godwin Emmons P., McKendry Anderson L., Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej, Warszawa 2007
23. Guziuk – Tkacz M., Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice, Warszawa 2011
24. Hayman Su., Wychowujemy nastolatka, Warszawa 2010
25. Janowski A., Poznawanie ucznia, Warszawa 2012
26. Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna - podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006
27. Jastrząb J. (red.), Edukacja terapeutyczna, Toruń 2002
28. Johnsn D.W., Podaj dłoń, Warszawa 1992
29. King G., Umiejętności terapeutyczne nauczyciela, Gdańsk 2004
30. Kołakowski A., Pisula A., Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna, Sopot 2014
31. Kołakowski A., Wolańczyk T., Pisula A., Skotnicka M., Bryńska A. ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Przewodnik dla rodziców i wychowawców. Gdańsk 2006
32. Kołakowski A.(red.), Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka, Sopot 2013
33. Kranowitz C.S., Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Zajecia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego, Gdańsk 2012
34. Krasowicz-Kupis G.(red.), Diagnoza dysleksji, Gdańsk 2009
35. Kurzeja A., Dzieci ulicy. Profilaktyka zagrożeń, Kraków 2010
36. Lawrence D., Jak nauczyć uczniów szacunku do samych siebie, Warszawa 2008
37. Lepalczyk I. Badura J., (red.), Elementy diagnostyki pedagogicznej, Warszawa 1987
38. Lewinson J., Pomóż dziecku z dysgrafią, Warszawa 2006
39. McKenzie R. J, Kiedy pozwolić? Kiedy zabronić?, Sopot 2006
40. Mielcarek D.(red.) Mini-max o dysleksji czyli minimum tego, co na ten temat powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele ucznia dyslektycznego by maksymalnie mu pomóc.
41. Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna, Warszawa 2009
42. Pauli S., Kisch A., Co się dzieje z mim dzieckiem? Zaburzenia rozwoju ruchowego i postrzegania, Warszawa 2004
43. Plummer Deborah M., Jak rozwinąć u dzieci poczucie własnej wartości, Warszawa 2010
44. Rockwell S., A co mi zrobisz? Od chaosu do współpracy w klasie, Warszawa 2008
45. Rogers B., Dyscyplina w szkole. Rzecz o wychowaniu, Warszawa 2011
46. Sałasiński M., Badziukiewicz B., Vademecum pedagoga szkolnego, Warszawa 2003
47. Sanders P., Sztuka prowadzenia poradnictwa przez telefon, Kraków 2004
48. Seweryńska A.M., Uczeń z rodziny dysfunkcyjnej, Warszawa 200
49. Siemionow J., Niedostosowanie społeczne nieletnich: działania, zmiana, efektywność, Warszawa 2011
50. Skorek E.M., Terapia pedagogiczna, Kraków 2007
51. Stallard P., Czujesz tak, jak myślisz, Poznań 2006
52. Suchańska A., Rozmowa i obserwacja w diagnozie psychologicznej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007
53. Wenta K. (red.), Diagnoza i ewaluacja w reformie edukacyjnej, 2002, Szczecin
|