Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zasoby i umiejętności coacha SP-ZUC
Wykład (WYK) Semestr zimowy 2014/2015

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 4
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Smółka, P. (2009, red.). Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów. Gliwice: Onepress.

Thorpe, S., Clifford, J. (2004). Podręcznik coachingu. Poznań: Rebis.

Bocheńska-Włostowska (2009) Akademia umiejętności interpersonalnych. Kraków: Impuls

Zubrzycka-Nowak M.,Rybczyńska K. (2013), Coaching zdrowia. Sopot: GWP

Rogers,J.(2010). Coaching. Gdańska:GWP

Stewart,J.(2014).Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Warszawa: PWN

Nieckarz, Z(2013). Psychologia coachingu biznesowego. Gdańsk: Harmonia

Bennewicz,M.(2014) coaching Kreatywność Zabawa. Gliwice” Helion

Efekty uczenia się:

Wiedza

Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedze na temat umiejętności interpersonalnych w zakresie autoprezentacji, komunikacji, motywacji, wartości i przekonań istotnych dla pracy coacha

Ma wiedzę z zakresu inteligencji wielorakich, stylów myślenia i działania z perspektywy uwarunkowań społecznych

Ma usystematyzowaną wiedzę na temat rozwoju własnych zasobów i umiejętności profesjonalnych

Umiejętności

Posiada umiejętność obserwowania, przetwarzania, słuchania, interpretowania zjawisk społecznych istotnych z punktu widzenia własnego rozwoju

Stosuje poznane metody i techniki pracy coachingowej, korzysta z zasobów własnych w sposób kreatywny i odpowiedzialny

Odznacza się postawą poszukującą, umiejętnością słuchania, jest świadomy własnych ograniczeń, potrafi pracować nad rozwojem własnego potencjału.

Kompetencje społeczne

Rozumie potrzebę kształcenia własnego rozwoju, kształtowania odporności na stres, pracę nad równowagą emocjonalną oraz wzrostem samoświadomości.

Jest odpowiedzialny, samodzielny, rozważny i zaangażowany w projektowanie i realizowanie własnego rozwoju.

Potrafi niwelować ograniczenia własne, korzystać z zasobów i potencjałów. Odnajduje się w systemie wartości pożądanych społecznie. Jest otwarty, empatyczny w stosunku do świata i ludzi a jednocześnie podchodzi z dystansem do samego siebie.

Metody i kryteria oceniania:

test sprawdzający wiedzę i umiejętności

Zakres tematów:

Wykłady

1. Umiejętności interpersonalne a kompetencje coacha.

2. Motywacja do zmiany a oprogramowanie klienta.

3. Zasoby i umiejętności coacha z perspektywy modelu Diltsa.

4. Wartości, przekonania i postawy etyczne w procesie coachingu.

Ćwiczenia

1. Wizerunek i autoprezentacja coacha a relacja z klientem

2. Wielorakie inteligencje H. Gardnera a style myslenia i działania klienta

3. Postawa poszukująca, umiejętność słuchania i odzwierciedlania jako podstawowa pętla coachingu

4. Komunikacja interpersonalna, mowa ciała a umiejętność empatii i współdziałania

5. Cele interpersonalne a cele klienta

6. Pytania coachingowe

7. Motywatory i de motywatory klienta i coacha

8. Zmiana i opór w coachingu

9. Poczucie własnej wartości, kompetencje miękkie, a poczucie spełnienia i szczęścia z perspektywy postaw etycznych.

10. Wartości, przekonania ograniczające i bariery w coachingu.

11. Powtórzenie i uporządkowanie wiadomości z zakresu przedmiotu.

12. Test sprawdzający.

Metody dydaktyczne:

Wykład, prezentacje multimedialne, ćwiczenia warsztatowe, dyskusja, praca w grupach, symulacje sytuacji sesji coachingowych, praca metoda projektu, elementy dramy, metody aktywizujace, elementy treningu twórczości,

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
16/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)