Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elementy coachingu menedżerskiego SP-ECM
Laboratorium/warsztaty (LAB) Semestr zimowy 2014/2015

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Peltier, B. (2005). Psychologia coachingu kadry menedżerskiej. Poznań: Rebis.

Smółka, P. (2009, red.). Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów. Gliwice: Onepress.

Thorpe, S., Clifford, J. (2004). Podręcznik coachingu. Poznań: Rebis.

Treść wykładu oraz prezentacji opracowanej na potrzeby zajęć

Efekty uczenia się:

Wiedza

zna teoretyczne podstawy działań coachingowych w zakresie właściwym dla efektywnego planowania, wdrażania i ewaluowania oddziaływań menedżerskich;

ma uporządkowaną wiedzę o problemach związanych z funkcjonowaniem i zarządzaniem przedsiębiorstwem;

zna zasady rządzące psychologią małych i dużych przedsiębiorstw oraz korporacji

Umiejętności

potrafi uzyskiwać, przetwarzać i interpretować informacje na temat procesów obecnych w danej organizacji oraz specyfiki kultury tej organizacji

potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania projektowanych działań menedżerskich

potrafi wybrać i zastosować właściwe dla danego typu organizacji środki i metody wspierania rozwoju kompetencji menedżerskich

Kompetencje społeczne

utożsamia się celami i zadaniami realizowanymi w coachingu menedżerskim, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań coachingowych

docenia znaczenie rozwoju kompetencji menedżerskich jednostki dla prawidłowych relacji w środowiskach zawodowych

odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi biorących udział w sesji coachingowej

Metody i kryteria oceniania:

Ocena aktywności na zajęciach

Test sprawdzający wiedzę i umiejętności

Zakres tematów:

Przekazanie wiedzy na temat celów, zasad i uwarunkowań praktyki coachingu menedżerskiego.

Przećwiczenie podstawowych umiejętności niezbędnych w roli coacha pracującego z menedżerami oraz w roli menedżera-coacha.

Coaching menedżerski jako specjalność coachingu. Dwa podejścia do coachingu menedżerskiego: coaching dla menedżera oraz menedżer w roli coacha.

Podejście behawioralne i model GROW w praktyce menedżera-coacha. Coaching rozwoju osobistego dla kadry menedżerskiej.

Metody dydaktyczne:

prezentacja multimedialna, minisesje coachingowe i feedbackowe

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Michał Szulawski, Paweł Smółka 16/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)