SPRAWOZDANIE Z ARTYKUŁU EMPIRYCZNEGO
Całość ma mieć nie więcej niż 2 strony.
Artykuł musi pochodzić z czasopisma lub książki psychologicznej i dotyczyć badań z udziałem dzieci w wieku przedszkolnym lub młodszym szkolnym.
Prace należy nadsyłać do 01.11.2014 na adres: abienkowska@aps.edu.pl lub agnieszkabien@poczta.onet.pl
Schemat sprawozdania:
Tytuł
Autorzy
Problem (cel badań, definicje zmiennych, czyli badanych zjawisk)
Osoby badane
Narzędzia
Procedura
Wyniki
Własny komentarz do opisywanych badań
Literatura cytowana (wystarczy zacytować artykuł, z którego jest sporządzone sprawozdanie)
Cytowanie – użyteczne informacje:
Cytowanie artykułu z czasopisma
Lazarus, R. S. (1986). Paradygmat stresu i radzenia sobie. Nowiny Psychologiczne, 3-4, 2-39.
Lewis, R., Frydenberg, E. (2002). Concomitants of failure to cope: What we should teach adolescents about coping. British Journal of Educational Psychology, 72(4), 419-431.
UWAGA: Tytuł czasopisma powinien być kursywą, czego niestety nie da się pokazać w systemie USOS. Podobnie nie da się pokazać, jak robi się wysunięcie akapitu.
Jeśli czasopismo ma tom i numer to numer dajemy w nawiasie np. 42 (4), potem strony np. 2-34. Nie dajemy litery „s” na oznaczenie stron, na których znajduje się artykuł w czasopiśmie.
Cytowanie artykułu z książki:
Matczak, A. (2001). Temperament a kompetencje społeczne. W: W. Ciarkowska, A. Matczak (red.), Różnice indywidualne: wybrane badania inspirowane Regulacyjną Teorią Temperamentu Profesora Jana Strelaua (s. 53-70). Warszawa: Interdyscyplinarne Centrum Genetyki Zachowania Uniwersytetu Warszawskiego.
UWAGA: Tytuł książki powinien być kursywą, czego niestety nie da się pokazać w systemie USOS. Podobnie nie da się pokazać, jak robi się wysunięcie akapitu.
Wysunięcie akapitu robi się następująco:
• Zaznaczyć akapit z informacją bibliograficzną
• Kliknąć prawym przyciskiem myszy
• Z otwartego menu wybrać „Akapit”
• Kliknąć „Wcięcia i odstępy”
• W „Wcięcia Specjalne” zaznaczyć „wysunięcie” i ustawić na 0,6
pkt.
|