Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych 10-5S-KPE1
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2014/2015

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(z wyłączeniem rozdziałów: I, II, IV)

2. Marcinkowska, B.(2011). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne- propozycja konstrukcji . W: J. Głodkowska (red.). Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo APS.

3. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS.

4. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 3.

5. Marcinkowska, B. (2009). Konstruowanie programów indywidualnych (cz. I). Szkoła Specjalna, 4.

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium pisemne - test, pozytywnie ocenione prace:

(1) samodzielnie opracowany scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu: lekkim; umiarkowanym i znacznym;

(2) samodzielnie opracowany (na podstawie orzeczenie i WOPFU)

IPET osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.

Zakres tematów:

Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym

Zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET)

Konstruowanie IPET dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU)

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów

 opracowanie IPET

Samodzielnie opracowany IPET

Konstruowanie IPET dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU)

 zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów

 opracowanie IPET.

Samodzielnie opracowany IPET

Zasady konstruowania scenariuszy zajęć rewalidacyjnych

Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów

 dobór metod terapeutycznych

 dobór środków

 stosowanie zasad .

Samodzielnie opracowany scenariusz.

Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną:

 sformułowanie celów

 dobór metod terapeutycznych

 dobór środków

 stosowanie zasad.

Samodzielnie opracowany scenariusz.

Ewaluacja IPET:

 cele,

 zasady,

 sposoby.

Metody dydaktyczne:

prezentacja, praca w grupie

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 15:20 - 16:55, sala 1104/1105
Diana Aksamit 30/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek dydaktyczny - główny A
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)